וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום: "מכר" מכוניות יד שנייה ב-1.7 מיליון שקל - מבלי לספק אותן

3.7.2023 / 17:24

בווידאו: חוקרים של מחוז ירושלים ושל אגף חקירות בביטוח הלאומי פשטו על משרדיהם ובתיהם של חשודים בביצוע עבירות הונאת כספי ציבור/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום שהגישה היום פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) לבית המשפט השלום בחיפה ממגולל מסכת הונאה שפעלה במשך כשנתיים ובמהלכה הצליח הנאשם להוליך אנשים שולל ולקבל מהם סכומי כסף גדולים תמורת מכוניות יד שנייה שלא סיפק.

כתב האישום נגד רוני חודדטוב (36) תושב יהוד מפרט 26 אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירה לפי פקודת מס הכנסה של שימוש במרמה, עורמה ותחבולה ועבירה לפי חוק איסור הלבנת הון של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור. על פי כתב האישום הנאשם קיבל במרמה מהמתלוננים יותר ממיליון ו-700 אלף שקל.

רשות המיסים ושוטרי מחוז צפון תפסו רכבים בקרב מחוללי פשיעה וחייבי מס במג'ד אל כרום, בענה, דיר אל אסד, משהד, טורען וכפר כנא, 31 במאי 2023. דוברות המשטרה ורשות המיסים, אתר רשמי
רשות המיסים ושוטרי מחוז צפון תפסו רכבים בקרב מחוללי פשיעה וחייבי מס במג'ד אל כרום, בענה, דיר אל אסד, משהד, טורען וכפר כנא, 31 במאי 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה ורשות המיסים

לפי כתב האישום שהגיש עו"ד עמית רווה, מחודש ספטמבר 2021 רקם הנאשם תכנית להונות אנשים המעוניינים לרכוש רכבי יד שנייה. במסגרת תכנית המרמה, נהג הנאשם להציג בפני המתלוננים מצג כוזב שלפיו הוא עוסק במכירת רכבים מכונס נכסים בהנחות משמעותיות משווי השוק שלהם. כחלק מתכנית המרמה, פרסם הנאשם באתרי אינטרנט שונים הצעות לרכישת רכבים דרך כונס נכסים והזמין את המתעניינים להשאיר פרטים ליצירת קשר באתר. בעקבות הפרטים שהושארו באתרים, פנה הנאשם אל המתלוננים. הנאשם אף פנה לאנשים שונים באופן יזום והציע להם לרכוש רכבי יד שניה באמצעותו.

הנאשם הורה למתלוננים לשלם לו סכומי כסף שונים עבור קבלת הרכבים, בטענות שונות כמו תשלומי אגרה, ביטוח, מקדמה, שחרור מעיקולים ועוד, וכן הורה להם בהמשך לשלם סכומי כסף נוספים עבור רכישת הרכבים. בחלק מהמקרים העבירו המתלוננים את הכספים באמצעות העברות בנקאיות לחשבון הבנק של הנאשם. בחלק מהמקרים הם העבירו את הכספים לידי הנאשם במזומן באמצעות נהגי מוניות ששלח הנאשם, ובחלק מהמקרים באמצעות שליחת קוד לנאשם למשיכת מזומן מכספומטים. הנאשם קיבל את הכספים ולא סיפק למתלוננים את הרכבים.

בעקבות זאת, פנו המתלוננים לנאשם וביקשו כי הוא יעביר אליהם את הרכבים וכן ביקשו מהנאשם שישיב להם את הכספים שהעבירו לו. בחלק מהמקרים הנאשם הפסיק לענות לטלפונים של המתלוננים, ובחלק מהמקרים הבטיח למתלוננים שישיב את כספם. בחלק מהמקרים, טען הנאשם בפני המתלוננים טענות שקריות כביכול כי הוא החזיר להם את הכסף באמצעות העברה בנקאית לחשבון הבנק שלהם.
הנאשם קיבל מהמתלוננים, במרמה סכומי כסף המגיעים לסכום של 1,768,600 ₪.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully