וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן בן ה-6 שיחק בגינה עם טרקטורון, ויצא עם שבר בגולגולת: "זה לא משחק, זה רכב לכל דבר"

3.7.2023 / 15:08

עידן תורג'מן, בן 6 מנתניה, אושפז בטיפול נמרץ לאחר שטרקטורון שמגיע ל-20 קמ"ש התהפך עליו בזמן ששיחק עם חבר. אימו סיפרה: "הרגשתי שכל העולם מתהפך עלי, איך הגענו לזה ממשחק בגינה?" ד"ר בן צבי מביה"ח שניידר מזהיר: "לנו זה נראה משחק קטן, אבל חובה לחבוש קסדה"

בווידאו: ילד נפגע מטרקטורון בנתניה/באדיבות המשפחה

החופש הגדול רק התחיל וכבר רואים פגיעות חמורות בקרב ילדים בגני השעשועים, שאפשר היה למנוע אותן. בסוף השבוע האחרון, עידן תורג'מן בן ה-6 מנתניה נפגע מהתהפכות טרקטורון משחק שמגיע למהירות של 20 קמ"ש. עידן שיחק עם חברו בגינה מתחת לבית, הטרקטורון התהפך עליו והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ עם שבר בגולגולת בבית החולים שניידר לילדים.

אורית תורג'מן, אמא של עידן, סיפרה לוואלה! על המקרה הקשה: "ביום חמישי האחרון עידן ירד לשחק בגינה הגדולה מתחת לבית עם הבן של השכנה. הבן של השכנה ירד עם הטרקטורון שלו, שנראה כמו צעצוע אבל הוא מגיע ל-20 קמ"ש לשעה. עידן והוא עשו תחרות ביניהם, וברגע של חוסר תשומת לב הטרקטורון יצא משליטה כי היו הרבה מתקנים וילדים בגינה, והטרקטורון התהפך על עידן".

ילד נפגע מטרקטורון בנתניה. יולי 2023. באדיבות המשפחה
עידן תורג'מן, בן ה-6 שנפגע מהתהפכות הטרקטורון/באדיבות המשפחה

"השכנה מיהרה להחזיר אותו לבית", ממשיכה אורית לספר, "בבית הוא צעק שהראש כואב לו, נסענו מהר לבית החולים לניאדו, כשעידן בהכרה ויודע מה קורה סביבו. הרופא עשה לו בדיקות מקיפות ובבדיקת האוזניים הוא ראה דימום מאסיבי, והם פחדו שזה יגיע לראש. בהמשך עשו לו בדיקת CT ושם הם ראו שיש שבר בגולגולת ואמרו לי שזימנו לנו תור לטיפול נמרץ בשניידר ואנחנו צריכים להגיע לשם כמה שיותר מהר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ילד נפגע מטרקטורון בנתניה. יולי 2023. באדיבות המשפחה
עידן במהלך הטיפול בבית החולים שניידר/באדיבות המשפחה

ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר הסבירו להורים של עידן ש-24 השעות הבאות יהיו גורליות, כדי לבחון אם יהיה נזק לטווח ארוך. "הרגשתי שכל העולם מתהפך עלי, איך הגענו לזה ממשחק בגינה? הרופאים השאירו אותו להשגחה ונתנו לו תרופה נגד פרכוסים כדי למנוע אותם שלא יהיה נזק חמור יותר. אחרי סוף שבוע סיוטי במיוחד, הרופאים אמרו שנשתחרר בקרוב ולא צפוי נזק. הם אמרו לנו שבחודש הקרוב צריך להיזהר מפגיעות. זה קשה במיוחד כי בחופש הגדול ילדים מתרוצצים ונופלים. חשוב לי להגיד לכל האימהות שיש דברים שהם לא משחק, גם אם נראה לנו שהם קטנים. מאחלת שנעבור את החופש בשלום", מסכמת אורית.

ד"ר עידו בן צבי, נוירוכירורג בכיר ביחידה לנוירוכירורגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים. דוברות בית החולים שניידר, אתר רשמי
"חובה לחבוש קסדה כשנוסעים על כלי רכב עם גלגלים". ד"ר עידו בן צבי/אתר רשמי, דוברות בית החולים שניידר

ד"ר עידו בן צבי, נוירוכירורג בכיר ביחידה לנוירוכירורגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית הסביר: "עידן הגיע אלינו יחסית ישנוני ועם שבר בגולגולת ולכן זה הדאיג אותי ומיהרנו להכניס אותו לטיפול נמרץ. חששנו שהדימום יחמיר ולכן כל שעתיים בדקנו אותו לראות שהכל תקין. כרגע המטרה שלנו זה לראות שהוא אוכל ושומע כמו שצריך כי היתה לו כמות דם לא קטנה באוזן, אבל הוא מחוץ לטווח הסכנה".

"חשוב לי להעביר מסר לכל ההורים לקראת החופש הגדול", אומר ד"ר בן צבי, "שני ילדים בני 6 על טרקטורון ממונע עד 20 קמ"ש, כשאין להם שום יכולת להבין את הסכנות שלו ובלי קסדות - זו סכנה רצינית. חובה לחבוש קסדה כשנוסעים על כלי רכב עם גלגלים. ילדים יכולים להיפגע קשה ממה שלנו כמבוגרים נראה משחק נמוך וקטן. אני רואה ילדים קטנים שנפגעים ממשחקים כאלו, וחשוב להבין - זה רכב לכל דבר, זה לא משחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully