וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: נחשפה "רשת רפאים" של המוסד, שבעה נעצרו

3.7.2023 / 11:56

לפי כלי תקשורת מקומיים, שירות המודיעין הטורקי חשף את התא, שאסף מודיעין על זרים החיים במדינה, רובם פלסטינים וערבים. במאי דווח על חשיפת רשת נוספת של המוסד במדינה, אך בישראל לא מגיבים על הדיווחים

תיעוד טורקי של חבריי החולייה האיראנית עוקבים אחרי תיירים ישראלים, כפי שנקלטו במצלמות אבטחה. 3 באוגוסט 2022/רשתות חברתיות

טורקיה טוענת שחשפה רשת נוספת של המוסד בשטחה, ועצרה שבעה חשודים בריגול. לפי כלי תקשורת מקומיים, שירות המודיעין הטורקי חשף את התא, שאסף מודיעין על זרים החיים במדינה, רובם פלסטינים וערבים.

בעיתון "דיילי סבאח" הפרו-ממשלתי דווח כי השבעה היו חלק מרשת "רפאים" שבה היו בסך הכול 56 חברים שחולקו בתשעה תאים שונים והופעלו על ידי תשעה סוכני מוסד. עוד דווח כי במבצע, שבו השתתפה גם היחידה ללוחמה בטרור של איסטנבול, כל שבעת העצורים "הודו" בחקירותיהם שעבדו עבור המוסד.

טורקיה טענה בשנים האחרונים בכמה הזדמנויות כי חשפה פעילות ריגול ישראלית בשטחה, אף שהיחסים בין שתי המדינות התהדקו, כולל בתחום המודיעין. רק במאי האחרון דווח על חשיפה לכאורה של רשת אחרת של המוסד, ועל מעצרם של 11 חשודים.

רשת של המוסד בטורקיה. טוויטר, צילום מסך
תמונות של העצורים שהופצעו בטורקיה/צילום מסך, טוויטר

בדיילי סבאח, שטען כי הסתמך על מסמכים מודיעניים, נכתב כי חברי רשת הריגול אספו מידע ביוגרפי על אזרחים זרים דרך שיטת ניתוב מקוונת, עקבו אחר תנועת כלי רכב באמצעות GPS, פרצו לרשתות אלחוטיות ואיתרו מיקומים פרטיים של נעקבים.

חברי הרשת, כך דווח, גם עקבו פיזית אחר יעדים מסוימים שאותם הם התבקשו לצלם בפגישות אישיות. לפי העיתון, חברי התא עברו הכשרות במקומות שונים בעולם, כולל בתאילנד.

התא, שהורכב מאזרחים במדינות שונות במזרח התיכון, השתמש בכמה אתרים בשפות שונות, בעיקר ערבית, כדי להשיג מיקומן של מערכות שונות ושל כתובות IP אמיתיות. עוד כווח כי חברי הרשת בטורקיה ומחוצה לה השתמשו בטלפונים חד-פעמיים שהיו בבעלות מזויפת בספרד, בריטניה, גרמניה, שבדיה, מלזיה, אינדונזיה ובלגיה.

עוד דווח כי אחת מראשי הרשת, שפעלה תחת שם הקוד "שירין אלאיין", השתמשה בקו טלפון גרמני כדי להורות לפלסטיני בשם "חאלד ניג'ים" להקים אתרי חדשות מזויפים, שנועדו לפתות את היעדים בלחיצה על קישורים המדביקים את המחשבים שלהם בווירוסים, שבתורם יאפשרו לחדור לטלפונים שלהם.

בנוסף לכך, דווח כי חברים בתאים ממוצא לבנוני וסורי נשלחו כדי לאסוף מידע על יעדים רגישים בארצותיהם, כולל על אתר המשמש את חיזבאללה בביירות, לטובת תקיפות מל"טים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully