וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב: העימות בין רוסיה למערב יימשך עשורים, המלחמה באוקראינה עשויה להיות קבועה

נשיא רוסיה לשעבר הזהיר כי יש אפשרות "די סבירה" לפרוץ מלחמה גרעינית, אך הוסיף כי "לא יהיו בה מנצחים". הוא אמר כי מוסקבה לא תנטוש את המטרה - למנוע מקייב להצטרף לנאט"ו. במקביל, רוסיה טוענת שסיכלה ניסיון חיסול של מושל קרים, זלנסקי: קשה בחזית, אבל אנו מתקדמים

בוידאו: פוטין: "נגן על עמנו ועל המדינה שלנו מכל איום, לרבות בגידה מבפנים"/רויטרס

נשיא רוסיה לשעבר דימיטרי מדבדב הזהיר כי העימות עם המערב יימשך עשורים בעוד שהמלחמה באוקראינה עשויה להפוך לקבועה. זאת בעוד שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (שני) כי הכוחות מתקדמים במתקפת הנגד שלהם מול כוחות הכיבושים הרוסיים.

מדבדב, שבעבר נתפס במערב כדמות ליברלית ומודרנית, הפך לאחד הקולות הנציים ביותר במוסקבה מאז תחילת הפלישה בפברואר אשתקד. גורמים רשמיים ברוסיה אומרים כי עמדותיו של מדבדב, המכהן כיום כסגן יו"ר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, משקפות חלק מהחשיבה בצמרת הקרמלין.

במאמר שפרסם בעיתון הממשלתי "רוסיסקאיה גאזטה", כתב מדבדב כי המתיחות הנוכחית בין רוסיה למערב "גרועה בהרבה" בהשוואה למשבר הטילים בקובה ב-1962, שבשיאו התקרב העולם למלחמה גרעינית בין ארצות הברית לבין ברית המועצות.

לדבריו, פריצתה של מלחמה גרעינית כיום היא "די סבירה", אבל אף אחד לא צפוי לנצח בה. מדבדב הזהיר בחודשים האחרונים כי התמיכה המערבית בקייב מגבירה את הסיכויים לעימות גרעיני. הוא ציין את ההבדלים החדים בנוגע לאוקראינה, לכיוון ההתפתחות של האנושות ולסדר העולמי הנוכחי כמקור לעימות.

"דבר אחד שפוליטיקאים מכל הסוגים לא אוהבים להודות בו: שתרחיש אפוקליפטי כזה הוא לא רק אפשרי, אלא גם די סביר", כתב מדבדב.

סגן ראש מועצת הביטחון של רוסיה, דמיטרי מדבדב, סוקר ייצור הנשק במפעל באזור טולה, רוסיה, 15 ביוני 2023. רויטרס
במערב ראו בו פעם דמות ליברלית. מדבדב מבקר במפעל לייצור נשק, בחודש שעבר/רויטרס

מומחים מערביים רואים ברטוריקה של מדבדב טקטיקה שנועדה להלך אימים על המערב מפני המשך התמיכה הצבאית באוקראינה, ולשכנע אותו במקום זאת ללחוץ על קייב לפתוח בשיחות שלום עם מוסקבה. מדינות רבות במערב, שאומרות שהן מסייעות לאוקראינה להגן על עצמה מפני מלחמת כיבוש אכזרית, הבטיחו לעמוד לצדה ככל שיידרש.

ארצות הברית, התומכת הפיננסית והצבאית הגדולה ביותר של אוקראינה, מדגישה שהיא לא רוצה בעימות ישיר עם רוסיה כדי למנוע את הסיכון של מלחמה גרעינית. אוקראינה, שנמצאת בעיצומה של מתקפת הנגד המתקדמת באטיות, אומרת שהיא לא תנהל משא ומתן עד שתגרש את אחרון החיילים הרוסים משטחה.

מדבדב אמר כי מוסקבה עדיין מחויבת לעצור את הצטרפות אוקראינה לנאט"ו. "המטרה שלנו היא פשוטה - לחסל את איום החברות של אוקראינה בנאט"ו. ואנו נשיג זאת, כך או כך", אמר מדבדב. אוקראינה דורשת מנאט"ו להציע לה הליך מועמדות רשמית בפסגה הקרובה שתתקיים החודש בליטא, אך חברות רבות בברית מתנגדות לכך ומבהירות כי על המלחמה להסתיים קודם לכל הליך שכזה.

הוא אמר שהסכסוך עם אוקראינה עלול להפוך ל"קבוע" משום שרוסיה רואה בכך איום קיומי. לדברי מדבדב, הדרך היחידה לעצור את ההסלמה בין רוסיה למערב היא באמצעות משא ומתן קשה, אמר.
"העימות יהיה ארוך מאוד וזה כבר מאוחר מדי לאלף את הסוררים (כלומר אותנו)", כתב מדבדב. "העימות יימשך עשרות שנים".

בינתיים, שירותי הביטחון של רוסיה הודיעו כי סיכלו תכנית להתנקש בחייו של מושל חצי האי קרים באמצעות מכונית תופת. הם עצרו אזרח רוסיה שלטענתם גויס על ידי שירותי המודיעין האוקראיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully