וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: אינני חושש לחיי

9.3.2003 / 8:55

מערכת הביטחון הגבירה הכוננות בעקבות ההתנקשות בבכיר החמאס; הארגון מאיים: כל מנהיגי ישראל מהווים מטרה; הוגברה האבטחה סביב ביתו של שר הביטחון

מערכת הביטחון הכריזה על כוננות מוגברת בעקבות התנקשות ישראל אתמול באיברהים אל-מקאדמה, ממייסדי החמאס ואיש הזרוע המדינית של הארגון. בעקבות ההתנקשות אמר עבד אל-עזיז רנתיסי, מראשי החמאס, כי התנועה תחריף את מלחמתה בישראל, ותראה מעתה בכל המנהיגים הישראלים יעד להתנקשות.

שר הביטחון, שאול מופז, אמר הבוקר כי ההתנקשות באל-מקאדמה אינה מהווה עליית מדרגה במלחמתה של ישראל בחמאס. "לא מדובר בעליית מדרגה. המבחן הוא פשוט: מעורבות בטרור. אף אחד מראשי הטרור, בדגש על החמאס, אינו חסין. האבחנה לגבי אל-מקאדמה היא חד משמעית: הוא היה אחד מבכירי הזרוע הצבאית של הארגון". לדברי מערכת הביטחון, אל-מקאדמה היה אחראי לרציחתם של 28 ישראלים בפיגועי טרור. בעקבות ההתנקשות איימו דוברי החמאס לפגוע במנהיגי ישראל, ואף שלחו איום ישיר לעבר מופז, שאותו כינו "פושע מלחמה". שר הביטחון מסר בתגובה כי הוא אינו חושש לחייו.

משמר הגבול והמשטרה הגבירו את היערכותם סביב בתיהם של בכירים בישראל, המתגוררים ביישוב כוכב יאיר שליד קו התפר: השרים שאול מופז וגדעון עזרא, ח"כ מיכאל איתן וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. במערכת הביטחון הוחלט, בינתיים, שלא לשנות את ההיערכות ביחידה לאבטחת אישים.

פגיעה בדרג הפוליטי בחמאס

כתב "הארץ" עמוס הראל מוסיף:

זו הפעם הראשונה זה שנה וחצי שישראל מתנקשת באיש הדרג המדיני הבכיר של החמאס. ישראל טוענת שאל-מקאדמה עמד גם מאחורי פעילות הזרוע הצבאית של הארגון, ועמד בקשרים עם פעילי טרור בכירים, בהם סלאח שחאדה, שאותו גייס לארגון בעצמו.

אל-מקאדמה נחשב לאחד מחמשת האישים הבכירים ביותר בהנהגת החמאס.
ההתנקשות בו משקפת החלטה ישראלית על פגיעה בדרג פוליטי בחמאס, לראשונה מאז ההתנקשות בשייחים ג'מאל מנסור וג'מאל דמוני בשכם, באוגוסט 2001. מקורות צבאיים רמזו באמצע השבוע, שזהו כיוון הפעולה המתגבש וטענו, סמוך לפיגוע בחיפה, כי "הגיעה עת הפקיעה של תעודת הביטוח שממנה נהנו ראשי הארגונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully