וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחיל לפעול באוגוסט? התקדמות לקראת פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה

2.7.2023 / 10:09

חברות הבקרה הגרמניות העניקו אישור עקרוני לפתיחת הקו מפתח תקווה לבת ים, שמאפשר לחברת נת"ע להיערך לתחילת ההפעלה בחודש הבא. כעת, משרד התחבורה יצטרך להכריע אם להמתין לאישור סופי, שצפוי להגיע בשבועיים הקרובים

נהג התנגש ברכבת הקלה בבת ים ונפצע קל, 2 באוגוסט 2022/מתוך מצלמות אבטחה

עוד התקדמות לקראת פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן - חברות הבקרה הגרמניות העניקו ביום חמישי אישור עקרוני לפתיחת הקו מפתח תקווה לבת ים. מדובר בינתיים באישור ראשוני בלבד, עדיין לא סופי, שמאפשר לנת"ע להתארגן לתחילת ההפעלה שמתוכננת, כפי שנחשף בוואלה, באוגוסט.

חברת "תבל", שתפעיל את הקו, השלימה כבר את גיוס הנהגים, הפקחים ואנשי ההפעלה לפרויקט. נת"ע תגייס כעת מאות דיילים שילוו את תקופת ההפעלה הראשונה של הקו, בהכוונת הנוסעים ובמענה על שאלות הנוסעים הרבים הצפויים. על פי הערכות, הקו אמור להסיע 234 אלף איש ביום ו-70 מיליון בשנה.

נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה | המכ"ל חיים גליק 22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
הקו האדום של הרכבת הקלה. נסיעת מבחן בנובמבר 2021/ראובן קסטרו

כעת עובר הכדור למשרד התחבורה, שיצטרך להחליט אם להעניק לנת"ע אישור הפעלה על סמך האישור העקרוני, או להמתין לקבלת האישור הסופי, שצפוי להגיע בשבועיים הקרובים. האישור העקרוני מלמד כי לאנשי הבקרה אין בעיה עם העובדה שנת"ע ו"אלסטום" עדיין לא פתרו לגמרי את בעיית בלימות החירום הלא מוצדקות של הרכבת. למרות שבמשרד התחבורה הציגו עד כה את הבעיה כ"מסכנת חיים", כפי שהגדיר אותה סגן השרה אורי מקלב מעל בימת הכנסת לפני שבוע, רבות מבלימות לא יורגשו כלל בידי הנוסעים, וגם קו "אליזבת'" החדש של הרכבת הקלה בלונדון נפתח לפני שנה, למרות תופעה דומה.

פתיחת הקו תיתן את האות למסע תיקונים מזורז בבעיות התשתית וההפעלה שלו. בראשן, ההחלטה שנחשפה בוואלה להשאיר את תאי השירותים בתחנות התת קרקעיות סגורות, בגלל בעיות אינסטלציה ועלויות צוותי הניקיון עבורם. בנוסף יש צורך בהתקנת מכונות תיקוף עבור כרטיסי הרב קו ברכבות עצמן, שנת"ע, מטעמי חיסכון, בחרה שלא להתקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully