וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מהמר על ביטחון מדינת ישראל | דעה

ח"כ גדי איזנקוט

2.7.2023 / 1:38

אם הייתה לישראל מנהיגות אחראית היא הייתה מודאגת מהמצב הביטחוני המסלים, ובולמת את כל מה שלא משרת את ההתמודדות מולו. לא הפיכה "לייט", לא "רפורמה בשלבים" ולא שיטת הסלאמי. יש ללחוץ על כל הבלמים, לעצור את המהפכה המשפטית - ולהתמקד באתגר הביטחוני

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023/מובילי כוח קפלן

בימים האחרונים עבר ראש הממשלה בנימין נתניהו מניהול סיכונים להימור על עתידה ובטחונה של מדינת ישראל. הכוונה לבטל את עילת הסבירות משמעה ביטול הביקורת השיפוטית על פעולות לא סבירות בעליל של הממשלה והשרים. למעשה, היא תביא להסרת כל ביקורת שיפוטית מעל החלטות השרים הקיצוניות והמושחתות.

לא ניתן יהיה לעצור מינויים מושחתים וקבלת החלטות אותן מתכננים להכתיב בן גביר, סמוטריץ' ולוין, שללא תמיכתם אין לנתניהו ממשלה. כל זאת יביא לפגיעה קשה עוד יותר במעמדה הבינלאומי של ישראל, שתחליש את צה"ל ואת הלגיטימיות שלו לפעול במרחב. זה יפגע גם במעמד החוקי של ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובהגנה על חיילי ומפקדי צה"ל מפני העמדה לדין פלילי בהאג.

אם הייתה לישראל מנהיגות אחראית היא הייתה אמורה להיות מודאגת בעת הזו מעליית הסבירות להסלמה עד כדי מלחמה, נוכח התקדמות פרויקט הגרעין האיראני, הפגיעה החמורה בהרתעה הישראלית בצפון, ובעיקר המשך מגמת ההתפרקות של הרשות הפלסטינית ואובדן השליטה של ישראל ביהודה ושומרון ובדגש על צפון השומרון.

בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מהמר על הביטחון. נתניהו/ראובן קסטרו

מימוש מדיניות הציונות הדתית ועוצמה יהודית על פי "תוכנית ההכרעה" של סמוטריץ' מאיצים את הגלישה המהירה והבלתי מבוקרת להסלמה. הואיל והסבירות להסלמה רחבה עלתה, נדרש ראש ממשלה אחראי להתמקד בסכנה הביטחונית הניצבת לפתחנו.

התמקדות באיומים הביטחוניים, משמעה בלימת חירום של כל מה שלא משרת את ההתמודדות מולם. בראש ובראשונה חיזוק החוסן הלאומי, הלכידות החברתית לצד השגת לגיטימציה בין לאומית. את כל אלה ניתן להשיג. פשוט ללחוץ על הבלמים ולעצור את ההפיכה המשפטית עכשיו. לא הפיכה "לייט", לא "רפורמה בשלבים" ולא שיטת הסלאמי. פשוט לעצור באופן מיידי ולהתמקד באתגר הביטחוני.

ראש הממשלה נתניהו, אני מכיר אותך שנים ארוכות, אני יודע שביטחון ישראל היה בראש מעייניך. אל תהמר על ביטחון מדינת ישראל - צו השעה הוא בלימת חירום ומיקוד ביבטחון, ויפה שעה אחת קודם.

הכותב הוא הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי גדי איזנקוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully