וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזדמנות של פעם בדור": ה-CIA מסתער על גיוס מרגלים ברוסיה אחרי המרד

1.7.2023 / 20:55

ראש סוכנות הביון אמר כי היא "לא תפספס" את ההזדמנות שיצרה ההתקוממות של ואגנר. לדבריו, אי-שביעות הרצון ברוסיה כלפי המלחמה באוקראינה ימשיך לכרסם בהנהגה הרוסית. ואולם, בארה"ב דווח שראש ה-CIA הבהיר למקבילו הרוסי כי וושינגטון לא הייתה מעורבת במרד של פריגוז'ין

בווידאו: סופר: לוקשנקו על מרד ואגנר: "הצעתי לפוטין לא למהר"/רויטרס

ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) של ארצות הברית, וויליאם ברנס, אמר הערב (שבת) כי המשבר הפנימי ברוסיה בעקבות המרד של קבוצת ואגנר מספק הזדמנות של "פעם בדור" לגיוס מרגלים - וכי הסוכנות שלו לא תפספס אותה.

בהרצאה שנתן בפני קרן בריטית העוסקת ביחסים עם ארצות הברית, הוסיף ראש ה-CIA כי אי-שבעיות הרצון הגוברת ברוסיה כלפי המלחמה באוקראינה תמשיך "לכרסם" בהנהגת רוסיה חרף התעמולה והדיכוי שמפעילה המדינה.

"אי שביעות הרצון הזו יוצרת הזדמנות של פעם בדור עבורנו ב-CIA - גוף מודיעין אנושי בבסיסו. אנחנו לא נתן לה להתבזבז", אמר ברנס בכנס שהתקיים במחוז אוקספורדשייר, אנגליה.

רוסיה טענה כי לשירותי הביון המערביים והאוקראיניים היה חלק במרד שהוביל ביום שבת שעבר מפקד כוח ואגנר, יבגני פריגוז'ין. עם זאת, ארצות הברית ובעלות בריתה הכחישו מעורבות בהתקוממות שלפי ההערכות זעזעה את כיסאו של ולדימיר פוטין, וטענו כי מדובר במאבקי כוחות פנימיים הנובעים מכישלון הפלישה לאוקראינה.

בנוסף לכך, כלי תקשורת אמריקניים דיווחו אתמול כי ברנס שוחח עם ראש שירות המודיעין הרוסי, סרגיי נרישקין, כדי להבהיר לו שוושינגטון לא הייתה מעורבת במרידה. לפי וול סטריט ג'ורנל, השיחה, שהתקיימה השבוע, הייתה בדרג הגבוה ביותר בין שתי המעצמות היריבות מאז ההתקוממות.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023. רויטרס
"אנחנו לא נתן להזדמנות הזו להתבזבז". ראש ה-CIA בשימוע בקונגרס, מרץ/רויטרס

לוחמיו של פריגוז'ין, עד לא מכבר בעל ברית של פוטין שעשה עבורו את העבודה המלוכלכת במוקדי סכסכוך ברחבי העולם, הצליחו להגיע במהירות מסחררת לשערי מוסקבה הבירה.

בתום יממה של כאוס וחשש בינלאומי מיציבות המדינה בעלת הארסנל הגרעיני הגדול ביותר בעולם, עצר מפקד ארגון שכירי החרב את המרד בתיווכו של שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. פריגוז'ין הסכים להסיג את לוחמיו תמורת יציאה לגלות בבלארוס, שאליה ככל הנראה הגיע השבוע, אף שהוא לא נראה בפומבי מאז תום ההתקוממות.

עדיין לא ברור מה יעלה בגורל אנשי ואגנר, שאמורים לחתום על חוזים עם משרד ההגנה של רוסיה, לצאת לגלות בבלארוס או להניח את נשקם ולשוב לבתיהם. פריגוז'ין, שעלב במשך חודשים ארוכים בראשי מערכת הביטחון הרוסית, מתנגד לפיקוח ישיר של משרד ההגנה.

בינתיים, כחלק מהניסיון של הקרמלין להשתלט מחדש על הנרטיב, כמה כלי תקשורת שהיו מזוהים עם ואגנר נסגרו בסוף השבוע בהוראת הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully