וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לזכויות הלהט"ב בארה"ב: העליון פסק לטובת אישה שסירבה לבנות אתרים לזוגות חד-מיניים

בית המשפט העליון קבע כי הזכות לחופש הביטוי המופיעה בתיקון הראשון לחוקה האמריקנית גוברת על החוק נגד אפליה, וכי בעלי עסקים יוכלו לסרב להעניק שירות לזוגות חד-מיניים. הפסיקה הגיעה עקב עתירתה של מעצבת אתרים מקולורדו, שסירבה לעצב אתרי חתונה לזוגות מהקהילה הגאה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט העליון בארצות הברית קבע היום (שישי) כי חוק זכויות האזרח בקולורדו, המחייב בעלי עסקים וארגונים לשרת זוגות חד מיניים ולהתייחס אליהם באופן שווה, מפר את הזכות לחופש הביטוי. התיק הובא לידי בית המשפט על ידי לורי סמית', בעלים של חברה לעיצוב אתרים, שרצתה להתחיל להציע את שירותיה לעיצוב אתרי חתונה, אך לא רוצה ליצור אותם לזוגות חד-מיניים עקב "אמונתה הדתית".

ההחלטה עלולה לפתוח פתח לעסקים לסרב להעניק שירות לזוגות על סמך נטייתם המינית, ויכולה להשפיע באופן דומה על הנכונות להעניק שירות לאדם על בסיס גזע או הדת שלו.

סמית' טענה כי אתרי האינטרנט שהיא מעצבת צריכים להיות מסווגים כאומנות, ולכן היא מוגנת על ידי הזכות לחופש הביטוי המופיעה בתיקון הראשון לחוקה האמריקנית. עם זאת, מדינת קולורדו טענה בתגובה כי הדבר יפר את החוק נגד אפליה, לפיו עסקים לא יכולים לסרב להעניק שירותים ללקוחות עקב נטייתם המינית, גזע או מוגבלות.

בית המשפט העליון ארצות הברית ארה"ב בחירות מגזין עמרי נחמיאס. GettyImages
בית המשפט העליון בארצות הברית/GettyImages

פסק הדין נסמך על מקרה דומה שהגיע לאחרונה לבית המשפט, בו נפסק כי אופה תושב המדינה לא חייב לאפות עוגה לחתונה של זוג הומואים. האופה טען כי העוגות שלו הן אומנות ולכן הוא יכול לסרב לאפיית העוגה כחלק מחופש הביטוי שלו. כעת, על בסיס ההחלטה הזאת, התקבלה היום ההחלטה כי ביכולתו של בעל עסק להפלות את חברי הקהילה הגאה על בסיס אמונתו הדתית והזכות לחופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully