וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבת ההרבעה טוקי נמצאה במצב קשה: "לא כולם מבינים מה המשמעות של קניית בע"ח"

30.6.2023 / 16:22

טוקי נמצאה במצב הזנחה קשה לאחר ששימשה ככל הנראה ככלבת הרבעה, הוזנחה ונזרקה לרחוב. היא נלקחה לבית חולים הווטרינרי שם עברה טיפול ראשוני, עברה ניתוח להסרת העיניים וכעת מתאוששת. תנו לחיות לחיות: "צריך להבין שכלבים הם לא מוצר, ושחברים מאמצים, ולא קונים"

בווידאו: שוטרים תופסים גבר שהתכוון להשליך כלבים בשקים לפסולת בניין בתל ערד/דוברות משטרת ישראל

לפני כשבוע נמצאה כלבה במצב הזנחה קשה בקלנסווה, לאחר שככל הנראה שימשה ככלבת הרבעה ונזרקה לרחוב. לאחר שהתקבל על כך דיווח בעמותת "תנו לחיות לחיות", פעילי העמותה שלחו פעיל לאסוף אותה מהמקום.

הכלבה, לה נבחר לה השם טוקי, הגיעה לבית החולים הווטרינרי של העמותה במצב קשה מאוד, כשעיניה נפוחות בצורה חריגה כתוצאה מרימות ועל גבה פצעים רבים ומזוהמים. טוקי עברה טיפול ראשוני, גולחה ונאלצה לעבור ניתוח להסרת העיניים.

"לא כל האנשים מבינים מה המשמעות האמיתית של קניית בעלי חיים", נמסר מעמותת תנו לחיות לחיות. "תעשיית הכלבים, שמגלגלת עשרות מיליוני שקלים מדי שנה, בנויה על סבל ועל ניצול, בכל שלב של התהליך. האימהות משמשות כמכונות המלטה, עד שגופן קורס. לגורים "הגזעיים" וה"איכותיים", כפי שנהוג לכנות אותם בפרסומי המכירה, מצפים חיים רצופי בעיות בריאותיות ופיזיות, כי המניפולציות הגנטיות שנעשו כדי לייצר אותם מובילות למומים קשים - בעיות נשימה, לב ועצמות. ובסוף, כשתעשיית הגורים משגשגת - עשרות אלפי כלבים שממתינים בכלביות וברחובות נותרים ללא בית". העמותה סיכמה: "צריך להבין שכלבים הם לא מוצר, ושחברים מאמצים, ולא קונים".

הכלבה טוקי שעברה התעללות ונמצאה בקלנסווה. תנו לחיות לחיות, אתר רשמי
הכלבה טוקי/אתר רשמי, תנו לחיות לחיות

חברת הכנסת ויו"ר השדולה למען בעלי החיים בכנסת יסמין פרידמן (יש עתיד): "תעשיית הסחר והמכירה של כלבים וחתולים בישראל רק הולכת וגדלה, ולצערי אנשים לא מספיק מבינים את גודל הסבל שמצוי בה. לצערי הצעת החוק שלי לאיסור התופעה הזו קיבלה התנגדות בועדת שרים לענייני חקיקה לפני כחודש אך בימים אלו אני עובדת יחד עם משרד החקלאות על מנת להגיע למתווה מוסכם. חייבים לשים סוף להתעללות הזו!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully