וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב איומים נגד ראש הממשלה הונח על קברו של יוני נתניהו; שב"כ פתח בחקירה

המכתב אותר על הקבר בבית העלמין בהר הרצל שבירושלים בידי עובד המקום. טרם נעצרו חשודים במעשה. "לאחיך יש זכויות, אבל הן נגמרו", נכתב. "שיהיה ברור, זה איום מדרגה ראשונה". גורם בכיר בשב"כ: "לא נעבור לסדר היום אל מול האיום, נפעל בכל הכלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחיו עידו נתניהו באזכרה לזכרו של אחיהם יוני שנפל במבצע אנטבה/צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

מכתב איומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הונח היום (שישי) על קברו של אחיו יוני נתניהו. השב"כ והמשטרה פתחו בחקירה וטרם נעצרו חשודים במעשה. המכתב אותר על ידי עובדי אתר הר הרצל ונכתב בו בין היתר: "השעון מתקתק אחורה עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד בו אחיך הבן של זונה (כלשון המכתב) חושב שהוא יגיע לגיל 74 - שיהיה ברור זה איום מדרגה ראשונה".

גורם בכיר בשב"כ אמר כי הנושא יטופל במלוא החומרה. "בשירות הביטחון הכללי לא מתכוונים לעבור לסדר היום על האיום המכוון למול ראש ממשלה שהונח על קברו של גיבור ישראל", הדגיש הגורם. " הם יטפלו באירוע בכל הכלים העומדים לרשותם".

בתחילת השבוע התקיים בבית העלמין בהר הרצל שבירושלים טקס האזכרה הממלכתי ליוני נתניהו, במלאת 47 שנים לנפילתו במבצע אנטבה.

מכתב איומים על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהונח על הקבר של יוני נתניהו. 30 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"איום מדרגה ראשונה". המכתב שנמצא על הקבר של יוני נתניהו, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במכתב נכתב: "מה קורה יוני יגיבור? איך הולך לך שם למעלה? אה שכחתי, בטח אתה עומד במקום ואין יותר מידי לאן להתקדם. נתבקשתי להודיע לאחיך, פיפי נתניהו (כלשון המכתב), שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הם נגמרו. ומכאן, הר הרצל המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה, עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד בו אחיך, הבן של זונה (כלשון המכתב), חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור זה איום מדרגה ראשונה. אני מוסר דין לשמיין שיזיינו אותך כל כך חזק (כלשון המכתב). ביבי, אתה לא יותר טוב מאריק שרון. אריק שרון קיבל אירוע מוחי ושקע בתרדמת שמונה שנים. לך אני מאחל דברים יותר גרועים. המשימות שלך הם: א. לכבוש את עזה, ב. להחזיר את הגופה של המדריך שלי הדר גולדין ואת יתר השבויים. השעון מתקתק אחורה. נשארו לך יותר משלושה חודשים וחצי".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחיו עידו נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לאחיו יוני נתניהו במלאת 47 שנים לנפילתו במבצע אנטבה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואחיו עידו בטקס האזכרה של יוני, 25 ביוני 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס למכתב: ‏"מכתב האיום שהונח על קברו של יוני נתניהו ז"ל הוא חמור ביותר וראוי לכל גינוי והוקעה. אסור לנקוט באלימות, אסור לאיים באלימות, ומעבר לחומרת האירוע - זו חרפה מוסרית לחלל את קברו של מי שנפל בקרב בעת שפעל למען ביטחון ישראל. מקווה ומצפה שהמשטרה ושב"כ ישימו את ידיהם על הכותב ויביאו אותו לדין".

תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל: "היום בו ראש הממשלה מקבל מכתב איומים מצמרר ומחריד, תוך שימוש ציני באובדן שחווה, הוא יום שחור עבור החברה הישראלית כולה. ליבנו במשפחת השכול מתכווץ ברגעים אלה, ואנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה נתניהו, שבוודאי חווה את התחושות הקשות. ביזוי קברו של גיבור ישראל כדי לשדר מסר מאיים לאחיו לא משנה באיזה תפקיד הוא מכהן לא יכול לעבור על סדר היום".

אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים מסר כי "ארגון יד לבנים מבקש להביע זעזוע קשה ושאט נפש מהמעשה הבזוי של הנחת מכתב איום כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על קבר אחיו, גיבור ישראל יוני נתניהו ז"ל. שום מחלוקת פוליטית לא מצדיקה את ביזוי זכרו של חלל צה"ל ופגיעה שפלה כזו במשפחתו, ששילמה את המחיר היקר ביותר. בתי הקברות הצבאיים הם המקום המקודש ביותר למשפחת השכול ולעם ישראל כולו וכך עליהם להישאר. בשם אלפי הורים ואחים שכולים, אני מבקש לשלוח לראש הממשלה ולמשפחת נתניהו חיבוק ולומר להם: אנחנו, משפחת השכול, עומדים לצדכם ברגע קשה זה, ואני משוכנע שכך גם רוב רובו של עם ישראל".

בשבוע שעבר תושב בית שמש בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד לאיומים על נתניהו. זאת, לאחר שכתב בקבוצת וואטספ של פעילי ימין "שכל אחד יישא על עצמו נשק וידפוק לביבי כדור בראש. מי שרוצה לקנות נשק שישלח הודעה - שזה על החיים שלנו החוק לא מעניין אותנו". המשטרה חוקרת את המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully