וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג ינאם בקונגרס האמריקני בעוד כשלושה שבועות

29.6.2023 / 15:40

בעוד נתניהו עדיין מחכה להזמנה לבית הלבן, יו"ר בית הנבחרים האמריקני הודיע כי הרצוג ינאם בקונגרס ב-19 ביולי. הנשיא יטוס לוושינגטון עבור הנאום, וצפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב. לדברי יו"ר בית הנבחרים, הביקור נועד "לאשר מחדש את היחסים המיוחדים בין שני העמים"

בווידאו: הרצוג: האלטרנטיבה להידברות על המהפכה המשפטית היא חמורה ומסוכנת/כנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן

יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי הודיע רשמית כי הנשיא יצחק הרצוג ינאם בקונגרס ב-19 ביולי. הרצוג יסע לוושינגטון עבור הנאום וייפגש גם בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הוזמן לביקור.

בהודעת יו"ר בית הנבחרים נכתב כי ביקורו של הנשיא נועד "לאשר מחדש את היחסים המיוחדים בין שני העמים". מקארתי הוסיף: "במאי הפכתי ליושב ראש בית הנבחרים האמריקני השני בהיסטוריה לנאום בכנסת ישראל, ועכשיו יש לי הזכות לארח את נשיא ישראל למעמד דומה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן, 22 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, אתר רשמי
יצחק הרצוג/אתר רשמי, גלעד קוולרצ'יק

"הנשיא הישראלי השני שזכה למעמד הזה הוא אביו - הנשיא חיים הרצוג - לפני יותר מ-35 שנה", הוסיף יו"ר בית הנבחרים. "מצבו של העולם טוב יותר כשאמריקה וישראל פועלות יחד. 11 דקות לאחר הכרזת העצמאות ב-1948, ארצות הברית הייתה הראשונה שהכירה במדינת ישראל, וכיום אנו ממשיכים לחזק את הקשר הבלתי מעורער בין שתי הדמוקרטיות שלנו".

הרצוג ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הנבחרים בארצות הברית. הוא הנשיא הישראלי השני, אחרי אביו, שיזכה למעמד המכובד. נתניהו נאם בפני שני בתי הקונגרס שלוש פעמים - ב-1996, 2011 ו-2015, נאום שיצר משבר עם הממשל האמריקני בזמנו מאחר והיה חלק מהמאבק הישראלי בהסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully