וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מיליון אמריקנים תחת אזהרת זיהום אוויר בשל השריפות מקנדה: "להישאר בבתים"

חלקים נרחבים מהמערב התיכון סובלים מעשן השריפות שיורד דרומה מקנדה, שהעיר הגדולה ביותר שלה - טורונטו - היא עם זיהום האוויר החמור ביותר בעולם כעת. הרשויות ממליצות לילדים, למבוגרים ולמי שסובל מבעיות נשימה לצמצם את שהותם בחוץ. בדרום ארה"ב, 11 מתו בגל חום בטקסס

בווידאו: קנדה: שמי הבירה אוטווה נצבעו כתום בשל שריפות הענק/רויטרס

חלקים נרחבים בארצות הברית כוסו שוב ביממה החולפת בעשן סמיך שעולה משריפות היער הגדולות בקנדה, ואזהרות מפני זיהום אוויר פורסמו באזורים שבהם חיים כמאה מיליון בני אדם. התנאים הללו צפויים להימשך היום (חמישי), וייתכן שאף גם מחר, שבועות אחרי שאובך כבד, שמקורו היה גם כן בקנדה, שיתק חלקים מארצות הברית.

שירות מזג האוויר הלאומי הזהיר כי ברוב המערב התיכון - ממערב אייווה דרך אילינוי וויסקונסין ועד מישיגן ואוהיו - נרשם זיהום אוויר שבגינו ממליצות הרשויות לצמצם את היציאה מהבתים. אזהרות פורסמו גם במדינת ניו יורק, בניו ג'רזי, בפנסילבניה, בוושינגטון הבכירה ובחלקים מקרוליינה הצפונית.

החזאים קראו לאלו החיים באזורים הללו, במיוחד ילדים, מבוגרים ומי שסובל מבעיות נשימה, להגביל כל פעילות ממושכת או משמעותית, ואם ניתן, להישאר בבתיהם או לעטות מסיכה.

העשן המסוכן נסחף מקנדה, העוברת את תחילת עונת השריפות הגרועה ביותר בהיסטוריה שלה. שטח בגודל של 80 אלף ק"מ כבר עלה בלהבות, ונכון לאתמול משתוללות בשטחה 477 שריפות, כמחציתן לא נמצאות תחת שליטה. הן פזורות מחופי האוקיינוס השקט ועד לאלו של האוקיינוס האטלנטי.

עשן שריפות מכסה את שמי שיקגו, ארה"ב, 28 ביוני 2023. רויטרס
לתושבים הומלץ להישאר בבתים או לעטות מסיכה. שמי שיקגו מכוסים בעשן, אתמול/רויטרס

על פי IQAir, המנטר את זיהום האוויר ברחבי העולם, טורונטו הייתה במקום האחרון נכון ליום רביעי אחר הצהריים. בארצות הברית, העיר שבה זיהום האוויר החמור ביותר היא דקאוטר, אילינוי, שבה חיים כ-70 אלף בני אדם. איכות האוויר בעיר, השוכנת כ-290 ק"מ מדרום לשיקגו, הוגדרה "מסוכנת".

"כולם צריכים להישאר בבתים ולהפחית את רמת הפעילות", נכתב באתר ממשלתי העוקב אחר זיהום האוויר. "הישמעו לדיווחי החדשות המקומיים עבור הודעות לציבור".

בדרום ארצות הברית, פלורידה וקליפורניה סובלות מטמפרטורות גבוהות באופן קיצוני שצפויות להימשך לאורך סוף השבוע ולהשפיע על כ-56 מיליון בני אדם. ממד החום - המשלב טמפרטורות ולחות - צפויה להגיע ל-38 מעלות ובחלק מהמקומות אף ל-46. שירות מזג האוויר דחק בתושבים לחפש מקומות ממוזגים ולשתות הרבה מים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שמי טורונטו מכוסים בעשן שריפות נצפים דרך מגדל CN, קנדה, 28 ביוני 2023. רויטרס
העיר עם זיהום האוויר הכבד ביותר בעולם. טורונטו/רויטרס

במקביל, 11 בני אדם מתו בימים האחרונים במחוז ווב שבטקסס בעקבות החום הכבד. הרשויות אמרו כי רובם סבלו מבעיות בריאותיות וכולם היו בני 60 עד 80. החוקר הרפואי של המחוז אמר כי שיעורי העוני בו גבוהים יותר מהממוצע בטקסס, וכי לרוב התושבים אין מיזוג אוויר כך שהם חשופים יותר לחום הכבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully