וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציור של "פיצה" בת 2,000 שנה התגלה בחפירות בפומפיי

אף שעגבניות לא היו מוכרות באירופה באותה תקופה והמוצרלה טרם הומצאה, חוקרים מאמינים כי הציור שנמצא בקיר בחפירות בשרידי העיר האיטלקית תיאר את הגלגול המוקדם של הפיצה. "איכות הביצוע מדהימה"

ציור קיר של פיצה בחפירות פומפיי, יוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ציור הקיר של הפיצה שהתגלה בפומפיי, יוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תגלית ארכיאלוגית שנחשפה השבוע באיטליה חושפת שיתכן שבימי פומפיי האחרונים, אחד המאכלים שעלה על שולחנם של בני המקום הוא פיצה. בציור קיר שהתגלה ביום שלישי בחפירות העיר שנחרבה בהתפרצות הר געש לפני קרוב ל-2,000 שנה ניתן להבחין במאכל שנראה באופן מפתיע כמו פיצה מודרנית.

ציור הקיר התגלה במבואה של בית שהיה סמוך למאפייה. חלק מהמבנה נחשף כבר במאה ה-19, אבל אז החפירות הפסיקו. הן התחדשו בחודש ינואר, כחלק ממאמץ מרוכז שנועד לסיים שנים של הזנחה שהובילה להרס והתפוררות. האיחוד האירופי השקיע לאחרונה יותר ממאה מיליון אירו בחפירות הצלה בעיר.

פומפיי נמצאת במרחק של 23 ק"מ מנאפולי, הנחשבת לבירת הפיצה העולמית. טכנית, הציור שהתגלה לא יכול לתאר פיצה מודרנית, מפני שכאשר פומפיי נחרבה עגבניות לא היו מוכרות באירופה, והמוצרלה עדיין לא הומצאה. הארכיאולוגים שבחנו את ציור הקיר סבורים שעל הפיצה מופיעים פירות כגון רימונים ותמרים. עם זאת, ניתן להבחין ברוטב שמזכיר פסטו, שמרכיביו כן היו ידועים בעת העתיקה באיטליה.

"הפרסקו שהתגלה מדהים אותנו גם בגלל איכות הביצוע", אמרו ארכיאולוגים בפומפיי. שר התרבות האיטלקי גנארו סניוליאנו אמר כי פומפיי היא "תיבת אוצר המניבה אוצרות חדשים כל העת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully