וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותר לבדו, ללא חיפושים בתאו: המחדלים שאפשרו לג'פרי אפשטיין להתאבד

כמעט ארבע שנים אחרי שעבריין המין שם קץ לחייו בכלא בניו יורק, דוח של משרד המשפטים פירט שורה ארוכה של תקלות שקדמו לכך: הסוהרים לא ערכו בדיקות בתאו ונתנו לו גישה למצעים נוספים - שבאמצעותם התאבד. הדוח גם שלל כל אפשרות שמותו לא היה התאבדות

בווידאו: פתיחת משפטה של גיליין מקסוול/צילום: רויטרס

מחדלים חמורים בבית כלא בניו יורק שבו הוחזק עבריין המין ג'פרי אפשטיין נתנו לו את ההזדמנות לשים קץ לחייו בתאו לפני כארבע שנים - כך פורסם אתמול (שלישי) בדוח חקירה של משרד המשפטים של ארצות הברית.

לפי הדוח הפנימי של משרד המשפטים, הסוהרים הותירו את המיליארדר אפשטיין לבדו בתא, ולא בדקו אותו או ערכו בו חיפושים. 13 עובדים בבית הכלא סומנו כמי שכשלו במילוי תפקידם בעוד שאפשטיין בן ה-66 המתין אז למשפט באשמת סחר בנערות.

בדוח המפקח הכללי של משרד המשפטים בוושינגטון נכתב כי זוהו "כשלים רבים וחמורים" בכלא. בין היתר, הסוהרים לא ערכו את הסיורים הקבועים שלהם, התרשלו בפיקוח על אפשטיין ואף זייפו לאחר ההתאבדות את הרישומים בכלא כדי לטייח את מחדליהם.

הדוח בן 120 העמודים ציין כי למרות ניסיון התאבדות קודם של אפשטיין, הסוהרים לא העבירו אדם נוסף לתאו ונתנו לו גישה למצעים נוספים, שבהם השתמש כדי לשים קץ לחייו. בדוח נכתב גם כי מצלמות המעקב ליד האגף שבו הוא הוחזק לא פעלו, כך שלא היו צילומים מחוץ לתאו בלילה שבו הוא התאבד.

"שילוב של רשלנות, התנהגות בלתי הולמת וכישלונות ברורים בביצוע העבודה תרמו לסביבה שבה ללא ספק אחד האסירים הידועים לשמצה שהיו במעצר נותר ללא פיקוח ובודד בתאו", אמר מייקל הורוביץ, המפקח הכללי של משרד המשפטים.

ג'פרי אפשטיין מצטלם לרשימת עברייני המין של ניו יורק, 28 במרץ 2017. רויטרס
עמד לדין על ניהול רשת לסחר בנערות למטרות מין. אפשטיין/רויטרס

בתגובתה לדוח, מנהלת שירות בתי הכלא הפדרליים, קולט פיטרס, אמרה כי הממצאים "מטרידים", אך אלה שהואשמו בהתנהגות בלתי הולמת היו "אחוז קטן מאוד מתוך כ-35 אלף עובדים ביותר מ-120 מוסדות שממשיכים לשאוף למצוינות בכל יום".

סביב התאבדותו של אשפטיין צצו תיאוריות קונספירציה רבות, אך הדוח דחה כל תיאוריה אחרת בנוגע למוות שלו.

איש העסקים המושמץ, שהיה מקושר לכמה מהאישים המפורסמים והחזקים ביותר בעולם, הורשע ב-2008 בגין שידול נערה לזנות. הוא נעצר שוב ב-2019, והואשם בניהול "רשת עצומה" של סחר בנערות למטרות מין.

לפני שנה, חברתו הקרובה גיליין מקסוול נשלחה ל-20 שנות מאסר אחרי שהורשע בסיוע לשידולן של הנערות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully