וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול התפוצץ": 11 הרוגים מפגיעת טיל רוסי במסעדה באוקראינה

יותר מ-50 אנשים נוספים נפצעו במתקפה שפגעה במסעדה פופולרית בקרב עיתונאים, חיילים ועובדי סיוע בעיר קרמטורסק הקרובה לקו החזית במזרח. בין ההרוגים - שתי תאומות בנות 14. "כל מה שאני רואה זה הרס, פחד ואימה. זאת המאה ה-21". רוסיה: פגענו ב"עמדת פיקוד צבאית זמנית"

תיעוד: מסעדה במזרח אוקראינה נהרסה במתקפת טילים רוסית 28 ביוני 2023/רויטרס

לפחות 11 בני אדם נהרגו במתקפת טילים רוסית שפגעה במסעדה פופולרית בעיר במזרח אוקראינה - כך מסרו היום (רביעי) רשויות החירום במדינה. לפחות 56 בני אדם נוספים נפצעו במתקפה בקרמטורסק, שאירעה אתמול בערב.

הטיל הרוסי פגע במסעדה שאותה נהגו לפקוד עיתונאים, עובדי סיוע וחיילים המשתמשים בקרמטורסק כבסיס מבצעי נגד הכוחות הרוסיים באזור. העיר שוכנת רק כמה קילומטרים מקו החזית. התובע הכללי, אנדריי קוסטין, אמר כי ההפגזה התרחשה בשעה שבה תושבים החלו לחזור מעבודתם. לדבריו, שלושה מבין ההרוגים היו נערים - בהם שתי תאומות בנות 14.

מחלקת החינוך של העיר פרסמה בפייסבוק תמונה של שתי האחיות - אנה ויוליה אקסנצ'נקו - שהיו אמורות לחגוג יום הולדת 15 בספטמבר. שירותי החירום של אוקראינה אמר כי כוחות ההצלה המשיכו לפנות הריסות מהאתר ולחפש ניצולים נוספים בין הריסות המסעדה.

פצועים אחרי פגיעת טיל רוסי במסעדה בעיר קרמטורסק, אוקראינה, 27 ביוני 2023. רויטרס
העיר ספגה תקיפות אוויריות רבות לאורך המלחמה. שרידי המסעדה בקרמטורסק, הבוקר/רויטרס

ולנטינה, תושבת העיר בת 64 שהייתה בזירה, סיפרה כי היא נמלטה מהמסעדה אחרי הפיצוץ. "הכול התפוצץ. הזכוכיות, החלונות והדלתות - כלום לא נשאר. כל מה שאני רואה זה הרס, פחד ואימה. זאת המאה ה-21".

הקרמלין הכחיש מעורבות בתקיפה, ואמר כי רוסיה תוקפת "רק מטרות צבאיות". זאת אף אינספור עדויות וראיות לפגיעה נרחבת ומתמשכת בתשתיות אזרחיות ובהפרות שיטתיות של זכויות אדם במהלך המלחמה. בהמשך היום, משרד ההגנה של רוסיה אמר כי הוא תקף "עמדת פיקוד צבאית זמנית" בעיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

התאומות שנהרגו בתקיפה

אוקראינה החלה בשלב המוקדם של מתקפת הנגד שלה מוקדם יותר החודש, ורשמה עד כה הישגים טריטוריאליים מינימליים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בנאומו המוקלט הלילי כי ההתקפה בקרמטורסק הראתה שלרוסיה "מגיע רק דבר אחד כעונש על מה שעשתה - תבוסה ובית משפט מיוחד". זלנסקי אמר אתמול כי הכוחות האוקראיניים התקדמו בכל הכיוונים.

"אנחנו מזועזעים מזה, אבל למרבה הצער לא מופתעים ממעשיה של רוסיה", אמר סגן דובר משרד החוץ של ארצות הברית ודנט פאטל, כשנשאל על התקיפה בקרמטורסק. "בעוד שאחרים מתמקדים בחיפוש אחר דרך לסיים את המלחמה הזו, רוסיה שוב מבצעת תקיפות", הוסיף.

רוסיה הגבירה את תקיפותיה האוויריות נגד אוקראינה בזמן שהלחימה מתרחבת לאורך קו החזית. קרמטורסק שוכנת מערבית לקוו החזית במחוז דונייצק שבמזרח, והיא תהיה יעד הגיוני עבור הכוחות הרוסיים בכל ניסיון שלהם להתקדם מערבה.

העיר ספגה התקפות רוסיות רבות מאז פרוץ המלחמה בפברואר 2022. 63 בני אדם נהרגו בפגיעת טילים בתחנת רכבת בעיר באפריל אשתקד, באחת התקיפות האוויריות הקטלניות ביותר שנרשמו לאורך המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully