וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת קטלוניה לעיריות: אסור למנוע מנשים להיות טופלס בבריכות

על אף חוק שעבר כבר ב-2020 וחייב שוויון בין המינים בבריכות הציבוריות, במקומות רבים במחוז המשיכו למנוע מנשים להיות חשופות חזה. כעת, הממשל המקומי הוציא להן מכתב "תזכורת", ואלו שיפרו את החוק עשויות להיקנס בחצי מיליון אירו

בריכה עירונית בברצלונה, ספרד, 7 במאי 2023. רויטרס
"לא יודעות למה לקח להם כל כך הרבה זמן, אבל אנחנו מאוד שמחות". בריכה בברצלונה/רויטרס

הממשל במחוז קטלוניה שבספרד הורה לרשויות המקומיות לאפשר לנשים להיות חשופות חזה בבריכות השחייה הציבוריות, כפי שקובע חוק שעבר ב-2020 שנועד להשוות את מעמדן לאלו של גברים. למרות החוק, חלק מהבריכות העירוניות מנעו מנשים לשהות בשטחן ללא חלק עליון, ועשרות תלונות הוגשו בכל קיץ.

המשרד לשוויון ולפמיניזם של קטלוניה, מחוז הנהנה מאוטונומיה, הדגיש במכתב ששלח כי איסור על נשים להיות בבריכות כשהן חשופות חוזה "מבטל חלק מהאוכלוסייה ומפר את הבחירה החופשית של כל אדם ביחס לגוף שלו. המשרד הדגיש במכתב כי על הרשויות המקומיות "למנוע אפליה מכל סוג שהיא, כולל במין או במגדר, באמונה דתית או בלבוש".

בנוסף לכך, על הבריכות לאפשר לנשים להיניק בשטחיהן, כמו גם להיות לבושות בבגד ים המכסה את כל גופן, הכולל את "הבורקיני" המשמש נשים מוסלמיות. דובר המשרד לשוויון אמר לתקשורת הספרדית כי המכתב הוא בסך הכל "תזכורת", אך חובה על הרשויות המקומיות לציית לו.

הממשלה האזורית בקטלוניה, בהנהגת מפלגת השמאל הרפובליקני הקטלאני התומך בעצמאות בספרד, יכולה באופן תיאורטי לקנוס כל רשות שהפרה את החוק בעד חצי מיליון אירו. רוב התלונות הוגשו על ידי חברות קבוצה פמיניסטית בשם "פטמות חופשיות".

"מדובר בסוגייה העוסקת בשוויון בין המינים: גברים יכלו ללכת חשופי חזה ונשים לא", אמרה מריונה טרבל, דוברת הקבוצה. "אנחנו לא יודעות למה לקח להם כל כך הרבה זמן, אבל אנחנו מאוד שמחות", הוסיפה על מכתב ההבהרה.

סוגיית החזה החשוף בספרד גלשה גם מחוץ לבריכות הציבוריות. בשבת, מארגנים של אירוע גאווה בעיר מורסיה שבדרום המדינה כיסו את פלג גופה העליון של הזמרת רוסיו סאיז בדגל הגאווה, לאחר שעלתה לבמה כשהיא חשופה חזה. לאחר הופעתה, היא אמרה שהיא נחקרה על ידי המשטרה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully