וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופ, קטנתי בשנה: שינוי ספירת הגיל בדרום קוריאה "הצעיר" את אזרחיה

המדינה הלכה בעקבות רוב העולם, כשביטלה שתי שיטות ספירה מסורתיות שאחת מהן העניקה שנה לכל תינוק שנולד, בנוסף להוספת שנה אחת בכל תחילת ינואר. הנשיא אמר כי זה יצר "עלויות חברתיות וכלכליות" לא נחוצות, ורוב האזרחים תמכו במעבר לסטנדרט הבינלאומי

אמא משחקת עם בנה תחת פריחת עצי הדובדבן בסיאול, קוריאה הדרומית. 2 באפריל 2023. רויטרס
למרות השינוי, חוקים רבים עדיין יתבססו על שיטות הספירה הישנה/רויטרס

אזרחי קוריאה הדרומית הפכו הלילה (רביעי) ל"צעירים" יותר בשנה או שנתיים, עם כניסתו לתוקף של חוק חדש שיישר את שתי שיטות ספירת הגיל המסורתיות במדינה עם הסטנדרט הבינלאומי.

לפי אחת השיטות, כל תינוק שנולד היה כבר בני שנה תוך ספירת הזמן ברחם, כשבכל תחילת ינואר "מקבלים" שנה נוספת. על פי השיטה בת מאות השנים הזו, שכונתה "הגיל הקוריאני", אדם שנולד ב-31 בדצמבר יהיה בן שנתיים למחרת. בשיטה השנייה, שכונתה "גיל הספירה" והייתה נפוצה גם, כולם גדלו בשנה ביום הראשון של ינואר, במקום בימי ההולדת שלהם.

עד לאיחוד השיטות תחת הספירה המקובלת בעולם, דרום קוריאני שנולד ב-29 ביוני 2003 הוא בן 19 לפי הסטנדט הבינלאומי, 20 לפי שיטת "הגיל הספירה" ו-21 תחת שיטת "הגיל הקוריאני". החל מהיום, גילם של האזרחים ייקבע בהתאם לתאריך הולדתם, בדומה לרוב מדינות העולם.

הנשיא ג'ו ביידן ונשיא דרום קוריאה יון סוק יאול בבית הלבן. רויטרס
הבטיח לאחד את שיטות הגיל בקמפיין הבחירות. נשיא דרום קוריאה עם ביידן בבית הלבן/רויטרס

השינוי בשיטת הגיל המסורתית קודם על ידי הנשיא יון סוק-יאול, שהבטיח להעביר זאת במהלך הבחירות בשנה שעברה. לדבריו, הספירות המסורתיות יצרו "עלויות חברתיות וכלכליות לא הכרחיות". כך, למשל, התעוררו מחלוקות על תשלומי ביטוח וקביעת הזכאות לתכניות סיוע ממשלתיות. בדצמבר אישר הפרלמנט את ביטול שיטות ספירת הגיל המסורתיות, ולפי סקר מקומי, שלושה מכל ארבעה דרום קוריאנים תמך בשינוי.

למרות המהלך, חוקים קיימים רבים המתבססים על שיטת "גיל ספירה" יישארו ללא שינוי. לדוגמה, אזרחים יורשו לקנות סיגריות ואלכוהול לפי השנה, ולא מהיום, שבו ימלאו להם 19.

שיטות ספירת הגיל המסורתיות נפוצו גם במדינות אחרות במזרח אסיה, אך רובן ויתרו עליה. יפן אימצה את התקן הבינלאומי ב-1950 בעוד שקוריאה הצפונית הלכה בעקבותיה בשנות ה-80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully