וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להוראת בית המשפט: מתמודד נפש עצור שבועות - בלי לקבל חוות דעת פסיכיאטרית

26.6.2023 / 18:21

בן 55 מבת ים נעצר לפני 22 ימים בחשד לתקיפת אמו, עמה הוא מתגורר. למרות שבית המשפט הורה פעמיים להעבירו לחוות דעת פסיכיאטרית, הדבר טרם התרחש בשל "עומס יתר", ומעצרו הוארך כבר פעמיים. "החלטה לא מידתית שפוגעת במצבו הנפשי המורכב"

בן 55 מבת ים המוכר לרשויות כמתמודד נפש נעצר לפני 22 ימים לאחר שלפי כתב האישום שהוגש כנגדו תקף את אמו, עמה הוא מתגורר. אולם, בניגוד להוראת בית המשפט, מעצרו הוארך פעמיים מבלי שניתנה חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו.

בדיון שהתקיים יומיים לאחר מעצרו, עלה כי הנאשם מוכר לרשויות כמתמודד נפש - והשופטת הורתה להעבירו עד למחרת ממעצרו באבו כביר לבדיקה אצל פסיכיאטר. אולם, הוא לא הועבר, ובדיון הארכת מעצר נוסף שהתקיים תשעה ימים לאחר מכן, הורתה השופטת בשנית להעביר את הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית ואף נקבה בתאריך אחרון לביצוע ההליך.

עד לרגע כתיבת שורות אלה ובניגוד להוראת בית המשפט, הנאשם טרם הועבר לבדיקה ולא ניתנה כל חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו. במכתב שנשלח מלשכת הפסיכיאטר המחוזי נטען כי הסיבה לחוסר קליטתו של הנאשם לבדיקה היא תפוסת יתר ועומס.

המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות ברצח המנוחה ביאן עבאס בכפר כנ,א, 22 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
"מתמודד נפש שמוכר למערכת הפסיכיאטרית מזה שנים"/דוברות משטרת ישראל

"המשיב, ללא כל עבר פלילי, עצור לראשונה בחייו מאחורי סורג ובריח. מתמודד נפש שמוכר למערכת הפסיכיאטרית מזה שנים רבות", כתב עו"ד ירוסלב מץ, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, במכתב ששלח לבית המשפט. "אין להכביר מילים כי שהותו של בבית המעצר 'אבו כביר' לא תורמת, בלשון המעטה, למצבו הנפשי המורכב, לא משרתת כל תכלית ראויה ואף אינה מידתית בנסיבות שתוארו לעיל שעה שהפסיכיאטר המחוזי שאמון על בריאותו הנפשית של המשיב בהיותו מתמודד נפש לא מקיים את החלטותיו של בית המשפט הנכבד, תהא הסיבה אשר תהא".

עוד מסר עורך הדין בתגובה: "מדובר במתמודד נפש שנמצא במצב נפשי קשה ויותר משלושה שבועות ממתין בבית המעצר לחוות דעת פסיכיאטרית כדי לבדוק את כשירותו ואחריותו הפלילית. הדעת לא נותנת כי הפסיכיאטר המחוזי לא מקיים צווים שיפוטיים ונמנע מלבצע את הבדיקה. מדובר בעוד מקרה מצער שמצביע על הכשלים המערכתיים שמונעים מאדם מתמודד נפש את הטיפול הרפואי הפסיכיטארי לו הוא זקוק. אנו מקווים שהפסיכיאטר המחוזי יפסיק את הפגיעה הקשה בזכויות וימלא אחר החלטות בית המשפט לאלתר".

ממשרד הבריאות נמסר: "המטופל נבדק בבית המעצר על ידי פסיכיאטר יומיים לאחר מעצרו. לפני מספר ימים הוא נשלח על ידי בית המשפט להסתכלות נוספת, ובהנחיית בית המשפט מועבר כעת לבי"ח פסיכיאטרי. מטבע הדברים, בשל חסיון רפואי וצנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully