וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג טליבאן: הצלנו את הנשים מדיכוי, יש להן חיים משגשגים

בהודעה שפרסם לרגל חג הקורבן, מנהיגו העליון המסתורי של הארגון השולט באפגניסטן הגן על היחס שלו לזכויות נשים, אף שהקהילה הבינלאומית מזהירה כי הן עומדות בפני "אפרטהייד מגדרי". "החזרנו להן את מעמדן כבני אדם חופשיים ומכובדים"

הפגנת נשים בקאבול נגד החלטת טליבאן למנוע מהן ללמוד באקדמיה/רויטרס

המנהיג העליון של אפגניסטן אמר שהנשים במדינה ניצלו מ"דיכוי מסורתי" בזכות המשטר האסלאמי ושובן למעמד של "בני אדם חופשיים ומכובדים". בהצהרה שפרסם אתמול לרגל חג הקורבן, אמר חיבאטוללה אחונדזאדה - שממעט להופיע בציבור ושולט באמצעות צווים שהוא מפרסם מקנדהאר, העיר שבה נוסד טליבאן - כי ננקטו צעדים כדי לספק לנשים "חיים נוחים ומשגשגים על פי השריעה האסלאמית".

דבריו של מנהיג טליבאן על מצבן של נשות אפגניסטן נמסרו כשבוע אחרי שהאו"ם הביע "דאגה עמוקה" מכך שזכויותיהן נשללות והזהיר מפני אפרטהייד מגדרי שיטתי. טליבאן כבש מחדש את אפגניסטן עם נסיגת הכוחות הזרים בהובלת ארצות הברית בקיץ 2021, ומאז הוא אוסר על נשים ללמוד בתיכונים או באוניברסיטאות ולהיכנס לפארקים, חדרי כושר ומרחצאות ציבוריים כשעליהן לכסות את גופן כשהן עוזבות את הבית.

בנוסף לכך, הארגון הקיצוני אסר עליהן לעבוד עבור האו"ם או עבור ארגונים לא ממשלתיים, כששרוב הנשים שעבדו בממשל הפרו-מערבי הקודם פוטרו או קיבלו תשלום כדי להישאר בבית.

מנהיג טליבאן הנכנס הייבתוללה אחונדזאדה. רויטרס
לפי האו"ם, מצבן של הנשים במדינה הוא מהגרועים בעולם. מנהיג טליבאן אחונדזאדה/רויטרס

עם זאת, אחונדזאדה טוען כי טליבאן נקט צעדים הכרחיים לשיפור חייהם של הנשים, המהוות כמחצית מהחברה. לדבריו, "כל המוסדות חויבו לסייע לנשים בתחום הנישואים, הירושה ובזכויות אחרות". הוא ציין כי צו בן שש נקודות שיצא בדצמבר 2021 הבטיח לנשים את זכויותיהן. הצו אסר בין היתר על נישואים בכפייה ועיגן את הזכות לירושה ולגירושין.

"ההיבטים השליליים של הכיבוש שנמשך ב-20 השנים האחרונות הקשורים לחיג'אב ולהטעיית נשים יסתיימו בקרוב", הצהיר המנהיג העליון של טליבאן.

דוח שהוגש בשבוע שעבר למועצת זכויות האדם של האו"ם ציין כי מצבן של נשים ונערות במדינה "הוא מהגרועים בעולם". בדוח, שאותו חיבר השליח המיוחד לענייני אפגניסטן ריצרד בנט, נכתב כי "אפליה חמורה, שיטתית וממוסדת נגד נשים ונערות היא לב לבה של האידיאולוגיה והשלטון של טליבאן, והיא מעוררת חשש שהם עשויים להיות אחראים לאפרטהייד מגדרי".

סגנית הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, נאדה א-נשיף, הוסיפה כי "במהלך 22 החודשים האחרונים, כל היבט בחייהן של נשים ונערות הוגבל. הן מופלות לרעה מכל הבחינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סטודנטיות צועדות ליד אוניברסיטת קאבול, אפגניסטן, 21 בדצמבר 2022. רויטרס
נדחקות מהמרחב הציבורי. נשים בקאבול/רויטרס

למרות הופעותיו הפומביות הנדירות, אחונדזאדה מפרסם בקביעות הצהרות ארוכות בסגנון "נאום האומה" לקראת חגים מוסלמים חשובים. "ברמה הלאומית, אפגניסטן החזירה לעצמה את עצמאותה", אמר.

הוא שיבח את "החוסן הכלכלי" של אפגניסטן, אף שהיא נתונה לסנקציות בינלאומיות וסובלת ממשבר כלכלי חריף, ואת המאמצים למגר את גידול הפרג המשמש ליצור הרואין ואת השיפור במצב הביטחוני. "זו האחריות המשותפת שלנו להגן ולשרת את המערכת האסלאמית שלנו", אמר.

"השיטה הנוכחית היא תוצאה של הקורבנות שעשו אלפי לוחמי מוג'אהדין. בואו נעמוד זה לצד זה, נמחוץ את הקונספירציות, נעריך את הביטחון והשגשוג ונפעל יחד לשיפורים נוספים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully