וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וקנדה חוקרות את טביעת צוללת הטיטאניק: "המטרה - למנוע אירוע דומה"

משמר החופים וה-FBI מנסים להשיג ראיות מקרקעית האוקיינוס, ולסייע בשיפור תחום הבטיחות התת-ימי בעקבות התפרקותה של "טיטאן" ומותם של חמשת נוסעיה, ששרידיהם טרם נמצאו. בקנדה, המועצה לבטיחות התחבורה מנהלת חקירה משלה

הצוללת טיטאן. רויטרס
מומחים הזהירו מפני בטיחותה שנים לפני מסעה האחרון. "טיטאן"/רויטרס

משמר החופים של ארצות הברית חוקר את סיבת הפיצוץ התת-ימי בצוללת התיירים שהרג את כל חמשת נוסעיה בזמן שצללו אל שרידי ספינת הטיטאניק באוקיינוס האטלנטי - כך אמרו אמש (ראשון) גורמים רשמיים בארצות הברית, ימים אחרי שאותרו חלקים מכלי השיט בתום מסע חיפושים נרחב שריתק את העולם.

ההודעה על החקירה של משמר החופים נמסרה יום לאחר שהמועצה לבטיחות התחבורה של קנדה, שמשטחה יצאה צוללת "טיטאן", אמרה שהיא מנהלת חקירה משלה. טביעתו והתפרקותו של כלי השיט העלה שאלות לגבי אופיין הבלתי-מוסדר של מסעות תת-ימיים מסוכנים מסוג זה.

"המטרה העיקרית שלי היא למנוע התרחשות דומה באמצעות העברת ההמלצות הדרושות לשיפור הבטיחות של התחום הימי ברחבי העולם", אמר קפטן ג'ייסון נויבואר, החוקר הראשי של משמר החופים, במסיבת עיתונאים בבוסטון.

נוסעי צוללת הטיטאניק. רויטרס, אתר רשמי, עיבוד תמונה
חמשת הנוסעים שהיו על סיפון "טיטאן"/עיבוד תמונה, רויטרס, אתר רשמי

לדבריו, החקירה החלה ביום שישי, שעות אחרי שהוכרז על מותם של חמשת הנוסעים ומציאת שרידי הצוללת. הוא הוסיף כי החקירה נעשית בשיתוף פעולה עם ה-FBI כדי למצוא ראיות, כולל מבצע חילוץ של שרידי הצוללת מקרקעית האוקיינוס, הנמצאים במרחק של כ-500 מטרים מהחרטום של הטיטאניק ובעומק של ארבעה ק"מ.

עוד אמר נויבאואר כי הממצאים ישותפו עם הארגון הימי הבינלאומי וקבוצות אחרות "כדי לעזור בשיפור מסגרת הבטיחות" עבור פעילותם של כלי שיט תת-ימיים ברחבי העולם. לדבריו, משמר החופים נמצא בקשר עם משפחות הקורבנות, וכי החוקרים "נוקטים את כל אמצעי הזהירות" במקרה שהם ייתקלו בשרידי אדם.

על סיפונה של הצוללת היה סטוקטון ראש, מנכ"ל ומייסד חברת OceanGate, שהפעילה את הצלילות לשרידי הטיטאניק; איש העסקים הבריטי-פקיסטני שחזאדה דאווד ובנו סולימאן, בן 19; החוקר הצרפתי פול אנרי נרז'ולה והמיליארדר הבריטי היימיש הרדינג. כל אחד מהנוסעים שילם 250 אלף דולר תמורת הנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully