וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חברויות ומתנות יקרות: מה ניתן ללמוד מיום העדות הראשון של מילצ'ן בתיק 1000

25.6.2023 / 20:18

בתום יום העדות הראשון של המפיק האמריקני, הוא חיזק את ניגוד העניינים בו היה לכאורה מצוי נתניהו - בכך שאישר על דוכן העדים כי הוא ורה"מ היו "כמעט אחים". עם זאת - מוקדם להסיק מסקנות: יש להמתין לחקירה הנגדית, בה הסנגורים ישלפו את הקלפים ששמרו קרוב לחזה

שרה נתניהו יוצאת מבית המשפט בסיום עדות ארנון מילצ'ן בתיקי נתניהו. 25 ביוני 2023/שאול אדר

לאחר דיונים טכניים על איפה, מתי ובאילו תנאים תיגבה עדותו של המיליארדר הישראלי-אמריקני ארנון מילצ'ן, עד המפתח בתיק 1,000, המפיק האמריקני עלה היום (ראשון) לראשונה על דוכן העדים באולם בית המלון The Old Ship בברייטון שבבריטניה.

בתחילת היום, מילצ'ן היה נראה כבוי ומפוחד. אך ככל שנקפו הדקות - או יותר נכון השעות הארוכות - הוא נראה יותר ויותר מבודח, ואף אמר כי ניתן להכין סרט או סדרה מהעקיצות שהחליפו ביניהם התובעת הראשית בתיק, עורכת הדין ליאת בן ארי וסנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד.

כניסת ארנון מילצ'ן לקראת עדותו בתיק 1000, ברייטון, 25 ביוני 2023. שאול אדר, מערכת וואלה
ארנון מילצ'ן מגיע לעדותו/מערכת וואלה, שאול אדר

דבריו של מילצ'ן מחזקים את עוצמת ניגוד העניינים בו לכאורה היה נתון נתניהו

בעדותו, חזר מילצ'ן והדגיש כי היחסים שלו עם ראש הממשלה היו קרובים וחבריים - כך גדלה עוצמת ניגוד העניינים בה היה נתון לכאורה נתניהו ביחס אליו. מקבילית כוחות זו פועלת לרעתו של ראש הממשלה. גם אם נניח בצד את שאלת קבלת המתנות של נבחר ציבור ממיליארדר, שאלה כבדת משקל כשלעצמה, ברגע שנבחר הציבור מטפל בענייניו של חבר קרוב הוא מצוי בניגוד עניינים גבוה.

הסנגורים יצטרכו להציג תזה חלופית ולטעון כי לא היה שום ניגוד עניינים ביחס של נתניהו, בעיקר בשאלת הארכת הוויזה של מילצ'ן לארצות הברית. ההנחה היא שהסנגורים ילכו בקו זה ויטענו כי מדובר בחברים טובים, אך היחסים ביניהם לא חרגו מעבר לכך ולא היה ניגוד עניינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כניסת שרה נתניהו לאולם בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, ברייטון, 25 ביוני 2023. שאול אדר, מערכת וואלה
שרה נתניהו מגיעה לעדות מילצ'ן/מערכת וואלה, שאול אדר

זה לא נגמר, תמתינו לתמונה המלאה

עם זאת, העדות תימשך עוד ימים ארוכים ואמנם זה ברור מאליו, אך נראה שיש צורך להגיד זאת בכל פעם שעד מפתח מעיד בתיקי האלפים: אי אפשר לגזור מסקנות חד משמעיות אחרי יום עדות אחד. בטח שאי אפשר להסיק דבר לפני שראינו את החקירה הנגדית של הסנגורים.

גם היום חשוב להדגיש: מדובר ביום עדות אחד ועוד לא ראינו הכול. עורכי הדין של נתניהו מחזיקים קלפים קרוב לחזה והם מתכוונים לשלוף אותם. נצטרך להמתין כשבועיים כדי לגזור מסקנות סופיות.

הגעת רה"מ בנימין נתניהו לדיון בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000,בימ"ש מחוזי ירושלים, 25 ביוני 2023. אורן בן חקון, אתר רשמי
ראש הממשלה מגיע לבית המשפט, היום/אתר רשמי, אורן בן חקון

העדות מברייטון מדגישה את הצורך בנוכחות עיתונאים במשפט

לסיום, הערותיה החוזרות של ליאת בן ארי כי לשרה נתניהו אסור לעשות פרצופים לעד, הרגישו אמנם כמו הערות מעט לא במקום, אך כן הדגישו את הצורך בעיתונאים שינכחו וידווחו בזמן אמת.

לשם השוואה, בדיון בתיק הצוללות ביום חמישי, העד שייקה ברקת קרץ לאשתו באמצע החקירה הנגדית והשופטת טלי חיימוביץ' הרגיעה מייד את הרוחות ואמרה שזה מותר, ושלא מדובר ב"גנון" כהגדרתה. בתיקי האלפים השופטים נכנעו לעמדת הפרקליטות שאסרה בצורה תמוהה מאוד על כניסת עיתונאים. אולי בכל זאת כדאי שמישהו ידווח מהאולם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully