וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בית המשפט התיר לאלמן להפרות את ביציות אשתו המנוחה

25.6.2023 / 18:57

באופן תקדימי, בית המשפט התיר היום (ראשון) לגבר בן 33 להפרות את ביציות אשתו המנוחה, לאחר שהגיש עתירה בנושא יחד עם הוריה. הזוג הכיר ב-2020 ולדברי המשפחה, תכננו להינשא ולהביא צאצאים לעולם, אך אז מצבה של האישה התדרדר לאחר שאובחנה במחלת הסרטן. במהלך טיפוליה, הרופאים הקפיאו שתיים מביציותיה של האישה למען שימור פוריותה. אך מספר שבועות לאחר מכן נפטרה מהמחלה, כשהיא בת 28. מדובר במקרה ראשון בישראל שבו מותר שימוש בביצית מן המתה (בשונה ממקרים רבים של שימוש בזרע מן המת), וככל הידוע מהבודדים בעולם.

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, ציפי כהן אביטן קבעה כי "אין מחלוקת בין הצדדים שהמנוחה והתובע היו בני זוג, התעתדו להינשא ולהביא ילדים לעולם. כך גם אין חולק כי המנוחה הביעה את רצונה המפורש כי בן זוגה יעשה שימוש בביציותיה לצורך הבאת ילדים משותפים לעולם, גם לאחר מותה".

אביטן השתכנעה, בין היתר, מתצהירו של הרופא המטפל, שהעיד שנכח במקרה בו "המנוחה בכתה ואמרה לאביה שאם היא תמות היא מבקשת שבן זוגה ישתמש בביציות שלה כדי שיהיו להם ילדים". לפיכך, השופטת קבעה כי די בתצהירו של הרופא על מנת להוכיח לא רק את הסכמתה של המנוחה, "אלא את רצונה הברור והמפורש לכך שהתובע יעשה שימוש בביציותיה לצורך הבאת ילדים 2 לעולם"

הפריה חוץ גופית. Shutterstock, עיבוד תמונה
בית המשפט התיר את השימוש בביציותיה של אישה שנפטרה - לראשונה בארץ/עיבוד תמונה, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully