וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הרוסי נראה לראשונה מאז המרד, דיווח: החקירה נגד פריגוז'ין נמשכת

26.6.2023 / 10:10

שויגו, שאותו דרש להפיל מנהיג קבוצת ואגנר, תועד מבקר כוחות הנלחמים באוקראינה, אחרי שנעלם מעין הציבור במשך ימים. פוטין או פריגוז'ין לא התבטאו מאז סוף המרד, בעוד שברוסיה דווח כי החקירה נגד האחרון לא נסגרה חרף ההבטחה לחנינה תמורת גלותו לבלארוס

בוידאו: מפקד קבוצת ואנגר: מחזירים את הכוחות לבסיסים כדי להימנע משפיכות דמים/רויטרס

משרד ההגנה של רוסיה פרסם היום (שני) תיעוד ראשון של שר ההגנה סרגיי שויגו מאז תום המרד של קבוצת ואגנר, שביקשה להדיחו אותו ואת ראשי הצבא. לפי משרד ההגנה, שויגו ביקר כוחות הנלחמים באוקראינה וסקר את מצבם. לא ברור היכן ומתי תועד שויגו, שלא נראה או נשמע ביומים האחרונים שבהם מנהיג קבוצת ואגנר יבגני פריגוז'ין זעזע את שלטונו של ולדימיר פוטין כשאיים לצעוד אל מוסקבה, שבינתיים שבה היום לשגרה מלאה.

פריגוז'ין הסיג בסופו של דבר את כוחותיו מהבסיסים שכבשו, במסגרת הבנות שהושגו בינו לבין הקרמלין בתיווך בלארוס. הוא הסכים לצאת לגלות בבלארוס תמורת ביטול האישומים נגדו. עם זאת, ברוסיה דווח היום כי החקירה נגד פריגוז'ין בגין המרד שהוביל נותרה פתוחה, חרף ההסכמות שהושגו על סגירתה בתמורה לנסיגתו וצאתו לגלות בבלארוס. פריגוז'ין, כמו פוטין, לא נשמע או נראה מאז אירועי יום שבת.

אף שנשיא רוסיה לא התבטא בפומבי מאז אירועי שבת, הקרמלין פרסם שורה של שיחות שקיים עם מנהיגים באזור, בהם נשיא איראן איברהים ראיסי ואמיר קטאר. בנוסף לכך, אתר הקרמלין פרסם סרטון ראשון של פוטין מאז שבת, שבו הוא מדבר בפורום תעשייתי, אך לא ברור מתי והיכן הוא צולם.

אוקראינה ומדינות המערב העריכו כי המשבר הפנימי ברוסיה יחליש אותה בשדה הקרב, שבו היא עומדת מתקפת נגד נרחבת של קייב מאז תחילת החודש. משרד ההגנה האוקראיני דיווח היום על התקדמות נוספת, עם השתלטות על הכפר ריבנופיל שבמחוז דונייצק.

שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו בביקור במפקדה של הכוחות הנלחמים באוקראינה, 26 ביוני 2023. רויטרס
שויגו מבקר באחד הבסיסים של הכוחות הנחלמים באוקראינה/רויטרס

הערוץ "זוודה", של משרד ההגנה של רוסיה, דיווח הבוקר כי שויגו, שנראה רגוע וללא פגע, קיבל דיווח מקולונל גנרל יבגני ניקיפורוב, מפקד קבוצת הכוחות המערביים, על המצב הנוכחי בחזיתות באוקראינה.
עוד דווח כי שויגו עודכן על הקמת כוח מילואים חדש עבור קבוצת הכוחות המערבית, וציין את "היעילות הרבה" של צבא רוסיה ב"זיהוי ובהשמדת" כוחות וציוד של צבא אוקראינה באזורי הלחימה.

שויגו, כך דווח, הנחה אותם להמשיך בפעילות המעקב כדי לחשוף את תכניות הכוחות האוקראיניים ולמנוע מהם להתקדם מעבר לקווי החזית. הערוץ הדגיש כי שר ההגנה שם דגש מיוחד על ארגון "תמיכה מסביב לשעון" של הכוחות הלוחמים באוקראינה ועל "יצירת תנאים" לבטיחות הכוחות השוהים בשטח.

בנוסף לשויגו, פריגוז'ין דרש את ראשו של מפקד צבא, גנרל ואלרי גרסימוב, שטרם נראה מאז בפומבי. הוא האשים את שניהם בשחיתות ובאי-כשירות להוביל את הצבא במלחמה, שלטענתו הצידוקים אליה היו מבוססים על שקרים.

הקרמלין לא ציין שום שינויים בהנהגה הצבאית כשהכריז על ההסכם עם מפקד קבוצת ואגנר לסיום ההתקוממות. הקרמלין אמר כי ההחלטה נמצאת בידי פוטין, שמתמודד עם האיום הגדול ביותר על שלטונו בן 23 השנים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש קבוצת ואגנר יבגני פריגוז'ין עוזב את מפקדת הצבא ברוסטוב, רוסיה, 24 ביוני 2023. רויטרס
שומר על שתיקה מאז סוף המרד. פריגוז'ין יוצא מרוסטוב, שבת/רויטרס

ביומיים שחלפו מאז ההתקוממות של ואגנר, השלטונות ברוסיה בעיקר מתמקדים בהשבת הסדר ומתאמצים להציג חזרה לשגרה. הוועדה הלאומית למאבק בטרור אמרה כי המצב במדינה יציב, וראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין ביטל את כל צעדי החירום שננקטו בשבת כהכנה לקראת מתקפה של שכירי החרב של פריגוז'ין.

עם זאת, ראש ממשלת רוסיה, סרגיי מישוסטין, הודה בישיבת ממשלה כי המדינה עומדת בפני "אתגר ליציבותה". הוא קרא לכל האזרחים להתאחד סביב פוטין. סין, בעלת בריתה הקרובה של רוסיה, אמרה כי היא תומכת במאמציה של מוסקבה לשמור על יציבותה הלאומית ואתמול ביקר בבייג'ינג דיפלומט רוסי בכיר.

במדינות נאט"ו, לעומת זאת, מזהים את המשבר ברוסיה כאיום ממשי על שלטונו של פוטין אך חוששים מהאפשרות לנפילת הארסנל הגרעיני שלה - הגדול ביותר בעולם - בידיים לא יציבות.

"השיטה הפוליטית מראה סימנים של שבריריות, והכוח הצבאי נסדר", אמר שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל לכתבים בלוקסמברג, שבה מתכנסים שרי החוץ של 27 חברות הגוש.

שרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק, אמרה כי הפלישה לאוקראינה, שלטענת פוטין נועדה להסיר איום של המערב על רוסיה, הורסת את ארצו. היא הדגישה כי המערב ימשיך לתמוך בקייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully