וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזק החשד לפיגוע: תיפתח ועדת חקירה לאסון צור הראשון

צוות בדיקה שהוקם ב-2022 ובדק מידע קיים לצד ממצאים חדשים המליץ לפתוח ועדת חקירה לבחינת הסיבות שגרמו לאסון שאירע ב-1982 ובו נהרגו 91 בני אדם. המידע החדש, שנאסף בעזרת כלים טכנולוגיים חדשים, מחזק את האפשרות שקריסת בניין הממשל הצבאי הישראלי נגרמה כתוצאה מפיגוע

בווידאו: תיעוד בשחור לבן ממלחמת לבנון הראשונה שנערך במיוחד לציון 40 שנה למלחמת לשלום הגליל/צילום: דוברות משרד הביטחון

צוות הבדיקה שהוקם על מנת לבדוק את הנסיבות שגרמו לאסון צור הראשון שהתרחש בנובמבר 1982 המליץ היום (ראשון) על הקמת ועדת חקירה בנושא. ההחלטה התקבלה עקב ממצאים חדשים, המחזקים את האפשרות שקריסת המבנה נגרמה כתוצאה מפיגוע חבלני.

בראש ועדת החקירה יעמוד האלוף (במיל') אמיר אבולעפיה, והיא תבחן את ממצאי צוות הבדיקה ותגבש עמדה סופית בנושא.

צוות הבדיקה שהוקם ב-2022, נוהל על ידי ראש אגף בשב"כ וכלל גורמים רלוונטים מצה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, בחן את המידע הקיים לצד מידע חדש שנאסף על ידי כלים טכנולוגיים חדשים. לאחר כמה חודשי עבודה הגיש היום את המלצתו לרמטכ"ל הרצי הלוי.

אסון צור. אוסף התצלומים הלאומי
זירת האסון/אוסף התצלומים הלאומי

אסון צור התרחש ב-11 בנובמבר 1982, במהלכו קרס בניין הממשל הצבאי הישראלי בצור שבלבנון. באירוע נהרגו 91 בני אדם, בהם 76 חיילים, שוטרים ואנשי שב"כ ו-15 עצירים לבנוניים. לאחר האירוע מונתה ועדת חקירה בראשות האלוף (במיל') מאיר זורע, שבסיכומה נקבע כי האסון התרחש כתוצאה מדליפת גז. עם זאת, עם השנים נשמעו טענות שונות לפיהן היה מדובר בפיגוע מתוכנן. בנוסף, אחרי האסון חיזבאללה, שאז עוד היה ארגון קטן, לקח עליו אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully