וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחצי שנה לאחר פסילתו: אושר מינוי מקורבה של רגב למנכ"ל משרד התחבורה

25.6.2023 / 14:50

נציבות שירות המדינה אישרה את מינויו של משה בן זקן לתפקיד, לאחר שהוא נפסל בשל חוסר ניסיונו כשהשרה ביקשה למנותו כשנכנסה לתפקיד. לאחר מכן, בן זקן מונה למשנה למנכ"ל, וכעת, אחרי שצבר ניסיון הוא ימונה למנכ"ל, כפוף לאישור הממשלה

בווידאו: ח”כ מירי רגב בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

נציבות שירות המדינה אישרה היום (ראשון) את מינויו של המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, לתפקיד מנכ"ל המשרד. בן זקן, מקורבה של השרה מירי רגב ופעיל ליכוד מוכר, היה המועמד של רגב לתפקיד המנכ"ל עם כניסתה למשרד לפני כחצי שנה, אך ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה פסלה את מועמדותו מאחר ולא עמד בתנאי הסף. רגב מינתה אותו למשנה למנכ"ל ואחרי חצי שנה שבה צבר ניסיון ניהול, הגישה את המינוי לתפקיד המנכ"ל מחדש, הנציבות אישרה כעת את המינוי והוא כפוף לאישור הממשלה.

"לא אתן לבג"ץ את התענוג לפסול מינוי מקצועי וראוי ולהעביר עליי ועל הממשלה ביקורת ממגדל השן", טענה השרה אחרי הפסילה של בן זקן. "קיבלנו את המנדט מהציבור להוביל את המדיניות שלנו ואין ראוי מכך שנאפשר לשרי הממשלה לקבוע מי יהיו המינויים המקצועיים שלהם בתפקידי האמון, כדי לאפשר לשרים להוציא לפועל את מדיניותם לטובת אזרחי ישראל".

שרת התחבורה מירי רגב בישיבת הממשלה השנייה. ינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מירי רגב/פלאש 90, יונתן זינדל

כחודש אחרי הפסילה פורסם ב"כלכליסט" כי בן זקן קיבל שולחן במשרד המנכ"ל אבנר פלור, למרות פסילת מינויו. בשביל המהלך הוצא מהמשרד שולחן הישיבות, על אף שלבן זקן יש משרד משלו בלשכה. המהלך שיקף את הלך הרוח במשרד, כשעל פי בכירים בממשלה שהיו בקשר לאחרונה עם הנהלת משרד התחבורה סיפרו כי ההחלטות מתקבלות על ידי רגב ובן זקן, על אף שמי שחתום עליהן הוא פלור. המנכ"ל הוותיק והבכיר מוכר בין היתר בזכות נאמנותו לדרג הפוליטי, לכן ככל הנראה לשרה קל להשתמש בו כחותמת גומי, בעוד בן זקן ניהל את המשרד.

שדולת הנשים, נעמת, ופורום דבורה מתחו ביקורת על מספר הנשים שמכהנות כמנכ"ליות במשרדי הממשלה. "עד כה מינתה הממשלה הנוכחית 30 מנכ"לים למשרדי הממשלה השונים. מתוך 35 משרדי ממשלה קיימים, מכהנות היום רק שתי נשים כמנכ"ליות משרד, וכל השאר גברים", נמסר. "ייצוג נמוך כל כך של נשים בקרב מנכ"לי משרדי הממשלה, מהווה הפרה בוטה של חובת הייצוג ההולם, חובה שמעוגנת בחקיקה, בפסיקת בית המשפט העליון, באמנות בינלאומיות, בהחלטות ממשלה ובהנחיות היועץ המשפטי לממשלה".

ביום רביעי ייערך דיון בעתירת הארגונים בבג"ץ, שביקשו להורות לממשלה למנות נשים כמנכ"ליות באופן שמחצית מהמנכ"לים במשרדי הממשלה יהיו נשים. בשבוע שעבר השיבה המדינה לעתירה והודתה כי המצב הנוכחי מעורר קושי רב ואינו מבטא ייצוג הולם לנשים. עם זאת, לטענת המדינה, מדובר במשרות אמון, ולכן אין להתערב באנשים אותם בוחרים השרים והשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully