וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: נעצרו 5 חשודים במעורבות בפיגוע באי ג'רבה

8.3.2003 / 21:42

החשודים שנעצרו בשטחה קיימו קשרים כספיים עם בן לאדן; מעצרם בא לבקשת צרפת, החוקרת את הפיגוע; צרפת מבקשת לחקור את חאלד שייח מוחמד שנעצר בפקיסטן; חושדת שנתן את ההוראה לפיגוע

ספרד עצרה ביום שישי חמישה חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע בבית הכנסת באי ג'רבה בשנה שעברה. בספרד חושדים כי החמישה משתייכים לרשת אל קאעדה. שר הפנים הספרדי, אנחל אסבס, אמר כי הם קיימו קשר כספי עם אוסאמה בן לאדן.

החשודים, ארבעה ספרדים ופקיסטני, נעצרו בעיר ולנסיה בדרום מערב ספרד, ובעיר לוגרונו באזור ריואה. אל קאעדה נטל אחריות לפיגוע באי ג'רבה בו נהרגו 21 בני אדם מתוכם 14 תיירים גרמנים. חמשת החשודים מתוכם אישה אחת, נלקחו לחקירה במדריד. אסבס אמר עוד כי החוקרים בודקים חשדות להלבנת כספים והעברתם למספר מדינות הקשורות לאל קאעדה. הוא הוסיף כי המשטרה ערכה סריקות בבתיהם של החשודים והחרימה מסמכים ופריטים נוספים.

על פי הדיווחים השופט הספרדי, ישמעל מורנו, הורה על המעצרים לאחר ששלטונות צרפת החוקרים את הפיגוע ביקשו זאת. השופט החוקר נגד הטרור בצרפת פתח בחקירה משלו, לאחר שבנו של אחד ההרוגים הגיש תלונה בבית משפט בצרפת. כמו כן, פריס מעוניינת לחקור בנושא הפיגוע את הבכיר באל קעדה, חאלד שייח מוחמד, שנעצר בשבוע שעבר בפקיסטן. שייח מוחמד חשוד כי נתן את ההוראה לבצע את הפיגוע בטלפון לווייני לחשוד שהפעיל את הפצצה. כך אמרו גורמים צרפתיים בתחילת השבוע.

המעצרים הנוכחיים באו לאחר שבינואר נעצרו בקטלוניה, ספרד, 16 בני אדם החשודים בהשתייכות לאל קאעדה. המעצרים הנוכחיים באו בעקבות מידע שהגיע משלטונות צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully