וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה דיפלומטית בפריז: סעודיה מנעה כניסת דיפלומטים ישראלים לאירוע בהשתתפות בן סלמאן

23.6.2023 / 12:45

אנשי משרד החוץ שהגיעו לאירוע גילו ששמותיהם הוסרו ברגע האחרון מרשימת המוזמנים. ההחלטה הסעודית למנוע את כניסתם, על אף שאלה הוזמנו כמה ימים קודם לכן באופן רשמי, עשויה להיות צעד תגובה מצד ריאד למדיניות ממשלת ישראל בנושא הפלסטיני ולהסלמה בגדה המערבית השבוע

בווידאו: נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן מקבל את פני נשיא סין בארמון אל- ימאמה/רויטרס

תקרית דיפלומטית מביכה התרחשה השבוע בפריז כאשר שני דיפלומטים ישראלים שהוזמנו לאירוע קבלת הפנים אותו ערך יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן כחלק מהצגת מועמדותה של סעודיה לאירוח כנס Expo 2030 לא הורשו להיכנס אליו, כך לפי בכירים במשרד החוץ בירושלים.

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בטקס חלוקת פרסים בגביע הסעודי בריאד, 25 בפברואר 2023. רויטרס
בן סלמאן/רויטרס

למה זה חשוב:

  • ההחלטה הסעודית למנוע את כניסת הדיפלומטים הישראלים, על אף שאלה הוזמנו כמה ימים קודם לכן באופן רשמי, עשויה להיות צעד תגובה מצד ריאד למדיניות ממשלת ישראל בנושא הפלסטיני ולהסלמה בגדה המערבית השבוע.
  • ביטול ההזמנה לדיפלומטים הישראלים ברגע האחרון אף מעיד על כך שהסעודים עדיין רגישים מאוד לכל מחוות נורמליזציה ומל ישראל - אפילו אם זו סמלית וקטנה בלבד.
sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

במוקד החדשות:

  • בשבוע שעבר דיווחה העיתונאית גילי כהן בכאן 11 כי באופן חריג הוזמן נציג ישראלי רשמי להשתתף בקבלת הפנים שקיים יורש העצר הסעודי בפריז. בירושלים ראו בכך מחווה של נורמליזציה ואיתות חיובי מצד הסעודים. לפי הדיווח, בעקבות ההזמנה אף החליט משרד החוץ להודיע רשמית על תמיכה במועמדות הסעודית לאירוח Expo 2030.

מאחורי הקלעים:

  • מי שהוזמנו לאירוע באופן רשמי היו שגריר ישראל לאונסק"ו ול-OECD חיים אסרף והאחראי במשרד החוץ על נושא ה-Expo, אלעזר כהן.
  • אולם כאשר השניים הגיעו לקבלת הפנים ביום שני בערב הם הופתעו לגלות ששמותיהם הוסרו מרשימת המוזמנים ע"י הסעודים.
  • בכיר במשרד החוץ אמר כי כל הנסיונות להבהיר את העניין נכשלו ושני הדיפלומטים הישראלים נאלצו לעזוב את המקום.

בין השורות:

  • בכיר במשרד החוץ אמר כי ישראל לא יודעת באופן ברור מה היה הרקע להחלטה הסעודית לבטל ברגע האחרון את ההזמנות שנשלחו לדיפלומטים הישראלים ולמנוע את כניסתם לאירוע. "אנחנו עדיין מבררים את זה", הוא ציין.
  • אחת ההערכות היא שהמהלך הסעודי קשור להסלמה בגדה המערבית. יום קודם לכן החליטה הממשלה לקדם הרחבה של ההתנחלויות, לקצר את הליכי אישור הבניה בהתנחלויות ולהעביר סמכויות בנושא משר הביטחון גלנט לשר האוצר סמוטריץ'.
  • ביום בו התקיימה קבלת הפנים התרחשה הפשיטה של צה"ל בג'נין במהלכה נהרגו ששה פלסטינים. משרד החוץ הסעודי גינה את הפשיטה וכינה אותה "תוקפנות ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully