וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד מפתח בפרשת הצוללות מתחמק משאלות: "זה מעליב אותי"

22.6.2023 / 14:18

שייקה ברקת המשיך היום לענות באופן לא ישיר לשאלות הסניגורים, וטען כי אינו זוכר אם קיבל כסף מאחת החברות שעסקו בכלי השיט. לאחר שנפגע משאלה שעלה ממנה רמז שהוא חמדן, השיב העד כי "מי שמכיר אותי יודע מה אני"

בווידאו: עד מפתח בפרשת הצוללות מתחמק משאלות: "זה מעליב אותי"/יותם רונן

שייקה ברקת, שנחשב לעד מפתח בפרשת הצוללות, עלה היום (חמישי) שוב על דוכן העדים, והמשיך להשיב באופן לא ישיר על שאלות הסניגורים. אחת הסוגיות שעלתה בדיון היא אם ברקת קיבל כסף בו זמנית משתי החברות שעסקו בכלי השיט, "טיסנקרופ" ו"אטלס", על כך השיב כי אינו זוכר אם קיבל תשלום מהאחרונה. בשלב מסוים נפגע ברקת משאלה שרמזה כי הוא חמדן ואמר: "זה מעליב אותי, מי שמכיר אותי יודע מה אני". השופטת טלי חיימוביץ' השיבה כי "מה לעשות, זה תיק של כסף, זה מה שאנחנו מתעסקים בו בבית משפט, או כסף או אלימות".

סוגיה נוספת שעלתה בדיון היא הקשר של ברקת לעיתונאים בכירים, העד טען כי אנשי צבא שלחו אליו את רביב דרוקר ובן כספית. "רב סרן אחד או שניים פנו לרביב דרוקר ושלחו אותו אלי", טען, אך סירב למסור את שמם. עורך הדין עמית ניר שאל אם שר הביטחון לשעבר משה יעלון היה בין המעורבים, וברקת השיב שלא.

שייקה ברקת. אבריאל בר יוסף, TPS
שייקה ברקת/TPS, אבריאל בר יוסף

במהלך הדיון עלתה השאלה אם אחד מיעדי החקירה של הפרשה היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, טענה שהסניגורים השונים מעלים מהימים הראשונים של הדיונים. עורך הדין טען כי ברקת אמר באחד מריאיונותיו בתקשורת כי מקורבו של נתניהו, עורך הדין דוד שמרון, קיבל כספים על תיווך בין גרמניה לישראל, בעוד שהעד לא סיפר זאת בחקירותיו.

ברקת מצידו הסביר כי לא סיפר על כך בחקירתו, משום שמקורבו של נתניהו לא קיבל כספים על התיווך שעשה בזמן החקירה. "חברים במספנה אמרו לי ששמרון בא כדי לקבל כספים", טען העד. עדותו תמשיך ביום חמישי הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully