וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 הרוגים בפיצוץ במסעדה בסין בעקבות דליפת גז

דליפת גז גרמה לפיצוץ במסעדת בשרים בעיר ינצ'ואן, ערב תחילתו של חג "סירות הדרקון". עוד שבעה אנשים מאושפזים בבית חולים, כשאחד מהם נאבק על חייו. בין ההרוגים גם תלמידי תיכון,ב עלי המסעדה ועוד שמונה חשודים נעצרו. הנשיא קרא להבטיח שהאחראים ייענשו

שריפה בעקבות פיצוץ גז במסעדת ברביקיו בעיר ינצ'ואן, סין, 22 ביוני 2023. רויטרס
המסעדות הן חלק בלתי-נפרד מהנוף המקומי. השריפה במסעדה, הבוקר/רויטרס

לפחות 31 בני אדם נהרגו הלילה (חמישי) בפיצוץ במסעדת ברבקיו בצפון-מערב סין - כך דיווחה התקשורת הרשמית. לפי סוכנות הידיעות שינחואה, שציטטה את הנהגת המפלגה הקומוניסטית במחוז, דליפת גז גרמה לפיצוץ במסעדת בשרים בעיר ינצ'ואן, ערב תחילתו של חג "סירות הדרקון". עוד שבעה אנשים מאושפזים בבית חולים, כשאחד מהם נאבק על חייו.

נשיא סין שי ג'ינפינג קרא להפעיל את כל המאמצים כדי לסייע לנפגעים ולחקור לעומק את הסיבות לפיצוץ הקטלני - ולהעמיד לדין את האחראים. בעקבות הפיצוץ הקטלני, הרשויות עצרו תשעה חשודים, בהם בעלי המסעדה. בין ההרוגים היו כמה תלמידי תיכון ופנסיונרים.

כבאים בזירת השריפה בעקבות פיצוץ גז במסעדת ברביקיו בסין, יוני 2023. רויטרס
כבאים בזירת הפיצוץ במסעדה, הלילה/רויטרס

הפיצוץ אירע בסביבות השעה 20:40 במסעדת "פיואנג" השוכנת באזור מגורים במרכז העיר, בירת האזור האוטונומי נינגשיה. בצילומי הטלוויזיה הממלכתית CCTV נראו כבאים רבים פועלים בזירה כשעשן סמיך עלה מחור שנפער בחזית המסעדה. רסיסי זכוכיות ופסולת מילאו את הרחוב החשוך, שבו נמצאים כמה מסעדות ומקומות בילוי אחרים.

המשרד לניהול מצבי חירום מסר כי שירותי הכבאות וההצלה המקומיים שלחו יותר ממאה אנשי צוות ו-20 כלי רכב לזירה בעקבות הפיצוץ. לפי הדיווח בתקשורת הרשמית, מאמצי החילוץ הסתיימו בשעה 4:00. הפיצוץ התרחש ערב חופשת פסטיבל "סירות הדרקון" הנמשך שלושה ימים, כשרבים בסין יוצאים לבלות עם חבריהם.

לפי החקירה הראשונית של שירותי הכיבוי, עובד במסעדה הריח דליפת גז כשעה לפני הפיצוץ. לאחר מכן, הוא גילה שסתום שבור באחד ממכלי הגז, וכשהחל להחליפו, התרחש הפיצוץ.

מסעדות ברביקיו הן חלק בלתי-נפרד מהנוף של אוכל הרחוב בסין והן פופולריות מאוד בקרב התושבים באזורים הצפון-מערביים של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully