וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ נגד השארתו של הסמנכ"ל המקורב לנתניהו בתפקידו: "חשש כבד לשיקולים זרים"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 14:11

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה לערוך בדיקה נוספת להליך הפיטורים של אלון חליווה, שפוטר לאחר שהתגלו אי סדרים בהתנהלותו בתקופת בנט-לפיד. בודק חיצוני קבע בעבר כי ההליך נעשה באופן תקין ומסר כי "ביטול החלטת הפיטורים תהיה בלתי סבירה באופן קיצוני"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/צילום: גלעד פירסט

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"ץ נגד החלטת מנכ"ל משרד ראש הממשלה להשאיר את אלון חליווה, סמנכ"ל וראש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה, בתפקידו. באוקטובר האחרון מנכ"לית משרד ראש הממשלה בתקופת בנט-לפיד נעמה שולץ החליטה באופן מנומק להפסיק את העסקתו של חליווה בשל חוסר התאמה לתפקיד. עם זאת, ולאחר שבודק חיצוני קבע כי הליך הפיטורים היה תקין, החליט מנכ"ל משרד ראש הממשלה החדש לערוך בדיקה נוספת להליך ולהשאיר את חליווה בינתיים בתפקיד.

ההוראה על בדיקת הליך הפיטורים התקבלה על ידי נציב שירות המדינה ימים לפני סיום העסקתו של חליווה, בזמן הקמתה של ממשלת נתניהו. בבדיקתו, טען הבודק החיצוני כי "החלטה בדבר ביטול החלטת הפיטורים תהיה בלתי סבירה באופן קיצוני". בעתירה של התנועה לאיכות השלטון, טענו העותרים כי "השארתו של חליווה בתפקיד היא בלתי סבירה באופן קיצוני". עוד טוענת התנועה כי "על היועצת המשפטית לממשלה להתערב להנחות את מנכ"ל משרד רה"מ לסיים את העסקתו של חליווה, וכי החלטתו התמוהה של מנכ"ל המשרד בהליך מעלה חשש כבד לשיקולים זרים".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 18 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
הסמנכ"ל המקורב לנתניהו יפוטר?/אתר רשמי, עמית שאבי

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "ההתעקשות של מנכ"ל משרד רוה"מ לפעול בניגוד להתחייבותו בפני בית המשפט ולהשאיר בתפקידו אדם שהוכח מעל כל במה אפשרית כי כשל בתפקידו, היא לא חוקית, לא סבירה ומנוגדת לפסק דינו של בית המשפט העליון. השירות הציבורי נועד לשרת את הציבור, הוא צריך להיות מקצועי ועצמאי - ובוודאי לא לשכת התעסוקה הפרטית של פוליטיקאי כזה או אחר".

ההחלטה על פיטוריו של חליווה התקבלה בזמן כהונת ממשלת בנט לפיד, לאחר שהתקיימה בדיקה בעניינו והתגלו אי-סדרים והתנהלות כלכלית לא מקצועית בתוך אגף הביטחון של משרד ראש הממשלה. כשהוקמה ממשלת נתניהו ההחלטה על פיטוריו של חליווה, הנחשב מקורב לנתניהו ועבד עימו שנים רבות, הוקפאה והתקבלה ההחלטה על בדיקה חוזרת להליך הפיטורים, שכאמור מצא כי ההליך היה תקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully