וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים: תהיה שביתה בפתיחת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 12:55

רן ארז הכריז על השביתה בשל חוסר הסכמות במשא ומתן עם על שכר המורים מול משרד החינוך, האוצר והשלטון המקומי. "הגענו למסקנה שאם אין אני לי מי לי, ולכן באנחנו לא פותחים את שנת הלימודים הקרובה אם לא נגיע להסכם קיבוצי חתום"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הכריז היום (רביעי) במסיבת העיתונאים על שביתה שתתקיים עם פתיחת שנת הלימודים. "מפברואר 22 אנחנו מנהלים משא ומתן מול משרד החינוך, האוצר והשלטון המקומי בצורה מתורבתת במטרה לא לפגוע במערכת החינוך ובכלל לנסות להגיע בדרכי נועם להסכם קיבוצי חדש", אמר.

לטענת ארז, האוצר הציע לארגון תוספת שכר של 300 שח לשנה למורים עם תואר BA, וארגון המורים דורשים הרבה יותר. הוא גם טוען שהארגון הגיע לכל ישיבת גישור שנקבעה, בעוד גורמים אחרים לא התייצבו ומשכו את המשא ומתן. בנוסף, ארז מבקר את שר החינוך יואב קיש שמוציא צווי מניעה וטוען שהמורים רוכבים על גבם של התלמידים. ארז טען שקיש איים עליו בעבר בשיחת טלפון, "שייצא עליו" במידה ולא יפסיק את העיצומים.

ארז טוען כי ארגון המורים דורש בשיחות המו"מ להשוות את שכר המורים עם תואר BA לשכר הממוצע במשק ואילו האוצר השיבו, שבמידה ויעניקו תוספת שכר לארגון המורים, אז איגודי עובדים כמו ההסתדרות והסתדרות המורים ידרשו גם הם. לדברי יו"ר ארגון המורים, האוצר מוכנים להביא להם 1.3 מיליארד שקל, אך הארגון דורש מיליארד נוסף.

רן ארז. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא נותרה שום ברירה אלא להכריז שאנחנו לא פותחים את שנת הלימודים", ארז/פלאש 90, יונתן זינדל

"אנחנו הגענו למסקנה שאם אין אני לי מי לי, ולכן בהחלטת הנהלה נקבע שאנחנו לא פותחים את שנת הלימודים הקרובה אם לא נגיע להסכם קיבוצי חתום", הודיע היום ארז. "זה יותר משבועיים וחצי, שלושה שבועות שאין ישיבות משא ומתן. צריך גם לדווח לבית המשפט איך התקדמנו אבל לא מתקדמים. למעשה לא נותרה לנו שום ברירה אלא להכריז שאנחנו לא פותחים את שנת הלימודים. מודיעים עכשיו חודשיים מראש. שר החינוך גם מתנבא שהוא יודע ומנבא שאנחנו נשבות חודשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully