וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעון יום בחדרה נסגר בחשד להעללות בילדים

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 12:26

משרד החינוך הורה הבוקר (רביעי) לסגור מעון הפעוטות "הגן של חגית" בחדרה מחשש ל"סכנה ממשית שנשקפת לילדים ששוהים בגן" זאת לאחר שהגננת בת ה-46 נעצרה בחשד להתעללה בפעוטות. הורי הפעוטות קיבלו הודעה בטלפון להגיע ולאסוף את הילדים מהגן, במשרד החינוך אמרו כי ינסו למצוא מסגרות חלופיות.

החשדות על התעללות בילדים עלו לראשונה מפי סייעת שעבדה בגן תקופה קצרה. היא סיפרה במשטרה על "התנהלות לא תקינה" שנחשפה אליה, ועל בעיטות ודחיפות כלפי ילדי הגן מצד הגננת. המשטרה פתחה בחקירה שבסיומה עצרה את הגננת, בעצמה אמא לשני ילדים, אך בהמשך היא שוחררה בתנאים מגבילים. בתוך כך, חזרה בה הסייעת מתלונתה, אולם במשטרה חושדים כי הופעלו עליה לחצים.

במהלך החקירה, המשטרה תפסה סרטונים ממצלמות האבטחה מהגן, בהם נראים מה שגורם במשטרה תיאר כמעשים "מזעזעים". בעקבות כך, נחקרה הגננת גם בגין שלושה מקרים נוספים, באחד מהם חשודה כי האכילה מספר ילדים באותה כפית ומאותה צלחת.

גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22. ללא, עיבוד תמונה
גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22/עיבוד תמונה, ללא

עם זאת,שופט אהוד קפלן בבית המשפט בחדרה קבע כי חומרת המעשים בתכנים הנראית בסרטונים "תלויה בפרשנות" וכי ה "אינם מצדיקים מאסר מאחורי סורג ובריח ובמיוחד לאדם שאין לו עבר פלילי". בעקבות כך, שחרר את הגננת למעצר בית, שכבר תם.

סנגורה של הגננת, עו"ד אביעד לנצ'נר, טוען כי מדובר בעלילת שווא של הסייעת, שהועסקה בגן לניסיון למשך שלושה ימים, ומיד לאחר שהגננת פיטרה אותה - איימה עליה שתגיש תלונה במשטרה. הוא טוען כי המשטרה מצויה בניגוד עניינים, ככל הנראה בשל העובדה שבגן מטופלים שני ילדים שאמהותיהם שוטרות. בינתיים לבקשתו של לנצ'נר, הורה בית משפט השלום בחדרה לעצור את פריקת הסרטונים מהמצלמות. אך לנצ'נר דורש שיעצרו גם את הצפייה בחומרים שכבר נפרקו, ולהקדים את הדיון בעניין עוד להיום.

רק בשבוע שעבר נודע כי כתב אישום יוגש נגד אלינור חג'אג', תושבת טירת כרמל בת ה-28, שעבדה בתינוקיית גן "החותרים" שבעיר, וחשודה כי תקפה בהזדמנויות רבות את הפעוטות שהיו תחת אחריותה. במקרים שונים, לפי החשד, היא משכה באגרסיביות את ידיהם, הניפה אותם באוויר, הטיחה אותם על מזרנים, גררה אותם ודחפה אותם. מטפלת אחרה נחשדה גם היא במעורבות במעשים, אך לא נעצרה וספק אם יוגש בעניינה כתב אישום.

בתחילת החודש הצהרת תובע הוגשה נגד אילנה קובר, בעלת מעון לפעוטות באילת, שחשודה ביותר מ-400 מקרים של תקיפה חסרי ישע בהם טיפלה. מהחקירה עלה כי בת ה-64 התעללה פיזית ונפשית ב-27 פעוטות. כעת, כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדה במהלך הימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully