וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בצפון: תינוקת בת שנה נשכחה ברכב בעכו - ומתה

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 20:39

התינוקת נמצאה ברכב על ידי עוברי אורח ברחוב אהוד מנור בסביבות השעה 16:00. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותה לבית החולים נהריה כשהיא במצב אנוש וסובלת ממכת חום. כשעה לאחר מכן, הרופאים קבעו את מותה. "הלב כואב ומסרב להכיל את הטרגדיה הנוראה"

בווידאו: ילד בן 6 מת לאחר שנשכח במכונית/צילום: שי מכלוף

תינוקת כבת שנה מתה היום (שלישי) לאחר שנשכחה ברכב סגור ברחוב אהוד מנור בעכו. בסביבות השעה 16:00 היא נמצאה ברכב על ידי עוברי אורח. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותה לבית החולים נהריה כשהיא במצב אנוש, שם נקבע מותה.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי שלח את תנחומיו לבני משפחת התינוקת: "הלב כואב ומסרב להכיל את הטרגדיה הנוראה - עיריית עכו משתתפת בצערה הכבד של המשפחה עם פטירתה של בתם, ומחבקת אותה ברגעים קשים אלו. שלא תדעו עוד צער".

"כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, הביאו לנו את הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה ועם סימני מכת חום", סיפר שמעון דהאן, חובש מד"א שהגיע למקום. "מיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים תוך שביצענו בה פעולות החייאה".

תינוק נשכח ברכב ומת בהתנחלות בית חגי, מאי 2014. הצלה יהודה ושומרון, מערכת וואלה! NEWS
תינוק נשכח ברכב ומת בהתנחלות בית חגי, מאי 2014/מערכת וואלה! NEWS, הצלה יהודה ושומרון

מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, הגיבה למקרה: "אנחנו נמצאים בפתחו של החופש הגדול, שבו הסיכון לשכחה ברכב גדול יותר. חשוב להבין ששכחה ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאיתנו. היעדר מסגרת ויציאה משגרה מעלים את הסיכון לשכחה ברכב. הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגלים מצילי חיים". היא פנתה לנהגים: "אל תגידו לי זה לא יקרה. הקפידו על הנחיות הבטיחות רק כך נמנע את האסון הבא".

האירוע המצער נוסף לתופעה מדאיגה של שכחת ילדים ברכב, שמובילה לפציעות ולמוות: על פי נתוני ארגון בטרם, בעשור האחרון מתו 40 ילדים לאחר שנשכחו ברכב.

בתחילת החודש, אם לבת שבע מירושלים נחקרה במשטרה לאחר שבתה נשכחה ברכב במשך לילה שלם. בשבע בבוקר דיווח עובר אורח על הילדה, שהייתה נעולה ברכב בשכונת רמת שרת שבירושלים. מחקירת המשטרה עולה כי המשפחה שבה לביתה לקראת חצות - והילדה נשכחה ברכב. בבוקר אותו יום, ילד כבן ארבע נשכח במשך כחצי שעה ברכב של אביו והוא פונה במצב קל לבדיקות בבית החולים. אביו של הילד זומן לחקירה במשטרה.

בספטמבר אשתקד, פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב בחניון בקריית ביאליק, ומאוחר יותר נמצאה על ידי אביה במצב קשה. היא פונתה לבית החולים רמב"ם שבחיפה כשהיא מונשמת. חודשיים לפני כן, פעוט נשכח ברכב נעול בראשון לציון. הוא הובהל לביתו על ידי בני משפחה, שם צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול ראשוני לאחר שסבל מהתייבשות ומכת חום קלה.

  • עוד באותו נושא:
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully