וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי יקר, שכחת מה יותר חשוב

רופא ילדים במערכת הבריאות הציבורית

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 8:24

עם ישראל מוביל בשיעורי פרסי נובל לנפש, מעצמה בסייבר ופריחה. אבל גם אתה יודע, ביבי יקר, שכלום מזה לא יישאר אם המהלך שלך לכיבוי הדמוקרטיה יישא פרי - ואתה יודע יותר טוב מהרוב. דעה

ביבי יקר, אתה מבין שבשביל ליצור, להמציא, לקדם את העולם - צריך חופש. יכולנו לשבע מדינות ערב כי לנו הובטח חופש ולהם רודנות. בשנים 2000-1980, נרשמו בישראל פי 20 יותר פטנטים, מאשר בכל מדינות ערב יחדיו. הגענו להובלה עולמית בשיעור פרסי הנובל לנפש, הגענו להובלה עולמית בשיעור חברות ההזנק לנפש, מעל 10% משוק חברות הסייבר למרות אוכלוסייה של 0.1% מהעולם, מתחרים על מירב החברות שנמכרו במעל מיליארד דולר לנפש.

כל זה הושג, ואתה יודע את זה היטב, בזכות היצירתיות וחופש המחשבה שהם נחלת עם חופשי.
ברית המועצות נפלה בשנת 1991. בנופלה, אורך החיים הממוצע לאדם סובייטי עמד על 65 שנים. כמעט 11 שנים פחות מאורך החיים הממוצע של אדם בארץ דמוקרטית מקבילה באירופה המערבית או צפון אמריקה. 11 שנים. זה נתון כל כך מזעזע, שאסור להתעלם ממנו.

בנימין נתניהו. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

לזה מגיעים כשמדכאים עם שלם תחת דיקטטורה אכזרית. מונעים ממנו את החופש, מונעים ממנו את חדוות החיים, את חדוות היצירה, את חופש הבחירה, את הרצון להשקיע. והכול בתמורה לחופן אנשים מושחתים, ולמקורבים אליהם המשומנים היטב על ידם. כאלה הם חייהם של עמים שבויים.
עם חופשי, עם שלחיי אדם בו יש ערך, עם שיודע שיש חוק טוב ומיטיב שדואג לשלומו, ששומר על גבו, שמונע מאנשים הסובלים מחולשות האדם הקשות ביותר מלפגוע בו באופן שרירותי, עם שיש מקום לדעתו ולרצונו, עם שיכול להביע את דעתו בפומבי, עם כזה יכול להגיע לשמיים. והגענו.

רק לפני כ-300 שנים, קם שליט אירופי, שנתן לנתיניו חופש מחשבה, חופש חשיבה חופש בחירה. האדם שהשתחרר לראשונה מלפיתת החנק של העריץ, יכול היה לפתע לתת דרור למוחו לפתח ולהתפתח. תוך שנים לא רבות הגיעה ארצו של פרדריק הגדול, ליכולות מדעיות שגרמו לאימפריה העות'מאנית, להיאבק לפענח כיצד יצר את המהפכה. האימפריה הגדולה בעולם באותה תקופה, הייתה תקועה מאחור בחרדת השליטים הרודנים שלה ממתן חופש לאדם.

עמים בעלי דמוקרטיה יציבה לא נוטים לבחור במלחמה. זו נחלתם של העמים הנתונים לשליטתם של רודנים אכזריים, משועממים או מוגבלים ביכולתם למצוא פתרון אחר. רודנים שנטרלו את כוח המוח הפוטנציאלי של עמם ואין להם אלא להישען על של עצמם. כוח המוח של עמם שיודע למצוא פתרונות לחילוקי דעות, כוח הלב שיודע לאהוב ושלא ייתן לאנשים נבחרים, לשלוח את בניהם למיתות מיותרות ניתנות למניעה בעזרת מוח טוב יותר משל שליט בודד.

ביבי היקר, אחרי שהקמנו את הדמוקרטיה היציבה ביותר והיחידה במזרח התיכון - שגשגנו. יכולת ההמצאה והמקוריות של עמנו ניזונה מכורח הנסיבות הייחודיות לנו, מחוכמת העבר של עמנו ומהחופש לעוף. שילוב זה הביא את עמנו להובלה בתחומי ביטחון, בריאות, תעשייה, הייטק, מדע וחוק. בזכות העשייה הכבירה הממושכת והמאומצת בתחומים אלו, הגיעה כלכלת המדינה להישגים יוצאי דופן. בזכות הייצור הייצוא והיציבות של התעשיות בארץ, התחזק השקל, שער החליפין נשאר יציב, הצמיחה רצופה, הקרדיט להשקעות בארצנו מהגבוהים בעולם והמדינה פרחה.

ללא חופש היוזמה, ההמצאה והיצירה של עמנו בדורות האחרונים, לעולם לא היה מגיע מנגו בודד להימכר ב-17 שקל, סככת צל לגינה ב-11 אלף שקל, דירת 4 חדרים להימכר ב-6.5 מיליון שקל ולהכיל בארצנו את העיר היקרה בתבל. לעולם לא, אפילו לא קרוב. כלום מזה לא יישאר, אם מהלך כיבוי הדמוקרטיה שלך היה נושא פרי. את זה לא מבינים, כל מי שאתה עדיין מצליח לסמא במילותיך.

אבל את כל זה אתה יודע היטב, ביבי היקר. יודע יותר טוב מהרוב. שכחת רק דבר אחד ואתה לא היחיד ששכח אותו לאחר כל כך הרבה שנים בצמרת: שכחת מה יותר חשוב ממה.

הכותב הוא רופא ילדים במערכת הבריאות הציבורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully