וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים במעצר בתנאים קשים: צעיר ישראל מוחזק בכלא בטייוואן בחשד להברחת סמים

20.6.2023 / 23:14

צדף סופן, בן 24 ממודיעין חשוד שניסה לייבא למדינה 10 ק"ג של קטמין. הוא נעצר בשדה התעופה ועד כה נמנע ממשפחתו ליצור איתו קשר. אם יורשע, הוא עלול להיכלא ל-20 שנה, אבל בשל הנתק, קרוביו, שאומרים שאין לו עבר פלילי טוענים: "אנחנו עדיין לא יודעים במה הוא חשוד"

בווידאו: תיעוד ממעצר הצעירות בנתב"ג/צילום: דוברות משטרה

צעיר ישראלי מוחזק מזה כחודשיים בטייוואן במעצר בתנאים קשים, וממתין למשפט בגין חשד לייבוא סמים למדינה. זאת לאחר שעל פי הידוע הוא נעצר בבירה טאיפיי, עם נחיתתו בשדה התעופה הבינלאומי, וברשותו עשרה ק"ג של סם שעל פי החשד הוא טבליות קטמין. עד כה נמנע ממשפחתו וממקורביו ליצור עמו קשר, תוך שמשטרת טייוואן מנסה לפענח עוד קצוות של הפרשייה, ובעיקר למי לכאורה יועדו הסמים.

מדובר בעבירה חמורה בטייוואן, שהעונש עליה יכול להגיע ל-20 שנות מאסר. ואולם בשל הנתק הכפוי קרוביו מודים, "אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה היה שם ובמה בדיוק חושדים בו". הם מדגישים שהוא "נטול עבר פלילי". לדבריהם, עד שיתחיל משפטו עלולים לעבור חדשים ארוכים.

צדף סופן, צעיר ישראלי המוחזק בכלא בטייוואן בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
מתעניין בלימוד סינית. צדף סופן/באדיבות המשפחה

הצעיר, צדף סופן בן ה-24 ממודיעין, נחת בטאיפיי באמצע אפריל. היה לו עניין מתמשך בלימוד השפה הסינית, וזה לא ביקורו ראשון שלו במזרח אסיה. בשנים 2018-2019 שהה כמעט שנה במחוז סצ'ואן בסין, שם היה מוכר בשם הפרטי אנטוניו, ועבד כברמן. אחר כך פרצה מגיפת הקורונה, והוא שב ארצה, עבד בהפקת אירועים ומסיבות, במכירות ובעבודות מזדמנות.

מכרים ששוחחו עם וואלה! הביעו דאגה כי תנאי המעצר הקשים יגרמו לו נזק נפשי קשה. הם מספרים על צעיר שעבר "ילדות מורכבת וקשה", שגדל בפנימיות ואצל משפחת אומנה. "אני כל יום מתפללת על הילד הזה", אמרה קרובת משפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צדף סופן, צעיר ישראלי המוחזק בטייוואן בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
בילה שנה בסצ'ואן ועבר כברמן. צדף סופן/באדיבות המשפחה

ממשרד החוץ נמסר לוואלה! בהתייחסות כי המקרה מוכר ומטופל ע"י הקונסולית בטייוואן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ. "הקונסולית בטאיפיי שוחחה עם העציר מספר פעמים ואף ביקרה אותו בכלא", מסרו והוסיפו כי "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לפרטי ההליך המשפטי, משרד החוץ והקונסולית עומדים בקשר עימו ועם נציגי המשפחה ומסייעים ככל שניתן". עוד הודגש בהודעה: "ככלל, משרד החוץ מנוע מלהתערב בהליכים משפטיים שמתקיימים כנגד אזרחים ישראלים בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully