וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הנגד האוקראינית: אבידות כבדות לשני הצדדים, רוסיה מעבירה כוחות מאזור הסכר

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 9:41

קייב מתקדמת באטיות והצליחה לשחרר שמונה ישובים בשבועיים בדרום, האחרון שבהם כ-90 ק"מ בלבד מקו החוף. עם זאת, היא נתקלת בהתנגדות עזה מצד הכוחות הרוסיים, שנערכו במשך חודשים למתקפה וכעת מתוגברים בכוחות מחרסון. זלנסקי מבקש עוד נשק מהמערב "בהקדם האפשרי"

בווידאו: אוקראינה שחררה שמונה יישובים מאז תחילת מתקפת הנגד: "סילקנו את הרוסים"/רויטרס

אוקראינה אמרה היום (שני) כי השתלטה מחדש על עיירה שמינית במספר מאז תחילת מתקפת הנגד שלה נגד הכוחות הרוסיים לפני שבועיים, האחרונה שבהן שוכנת באזור מבוצר מאוד בקו החזית סמוך לנתיב הישיר ביותר לחופי ים אזוב.

סגנית שר ההגנה, האנה מליאר, אמרה שהכוחות האוקראיניים שחררו את פיאטיקחאטקי, והתקדמו עד שבעה ק"מ מעבר לקו החזית תוך שבועיים, שבמהלכם שחררו שטח בגודל של 113 קמ"ר.

"במהלך שבועיים של פעולות התקפיות בכיוון ברדיאנסק ומליטופול, שוחררו שמונה יישובים", עדכנה סגנית שרת ההגנה בהודעה שפרסמה בטלגרם, שבה התייחסה לשתי ערי נמל שנמצאות תחת כיבוש רוסי במחוז זפוריז'יה שבדרום אוקראינה, המוקד העיקרי של מתקפת הנגד האוקראינית בשלב זה.

בהצהרה מאוחרת יותר שפרסמה, הודתה הבכירה האוקראינית שהמצב בחזית המזרחית "קשה", והוסיפה כי רוסיה ריכזה מספר לא מבוטל של יחידות במזרח, כולל כוחות צנחנים, אך לטענתה הכוחות האוקראיניים מונעים את התקדמותם.

לדבריה, "האויב לא יוותר בקלות על עמדותיו, ועלינו להכין את עצמו לדו-קרב קשוח. הם (הכוחות) מתקדמים כפי שהם צריכים להתקדם, והמכה הגדולה ביותר טרם הגיעה".

Ukrainian servicemen of the 30th Kostiantyn Ostrozkyi Separate Mechanized Brigade fire from a T-80 main battle tank captured earlier from Russian troops, in a field near the front line town of Bakhmut, amid Russia's attack on Ukraine, in Donetsk region, Ukraine June 19, 2023. Radio Free Europe/Radio Liberty/Serhii Nuzhnenko via REUTERS. רויטרס
Ukrainian servicemen of the 30th Kostiantyn Ostrozkyi Separate Mechanized Brigade fire from a T-80 main battle tank captured earlier from Russian troops, in a field near the front line town of Bakhmut, amid Russia's attack on Ukraine, in Donetsk region, Ukraine June 19, 2023. Radio Free Europe/Radio Liberty/Serhii Nuzhnenko via REUTERS/רויטרס

הטענות של שני הצדדים קשות לאימות לאור הגישה המצומצמת של כלי תקשורת לחזית, אך הדיווח על שחרור שמונת היישובים משקף את ההישגים הצנועים של קייב מאז תחילת מתקפת הנגד לאורך קווי הביצורים שהקימה מוסקבה במשך חודשים. עם זאת, לפיאטיחטקי יש חשיבות אסטרטגית, מאחר שהיא שוכנת כ-90 ק"מ בלבד מהחוף.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך על מאמצי הכוחות, ואמר כי הוא ימשיך בשיחות עם בעלות בריתה המערביות של קייב כדי להשיג להם נשק ותחמושת נוספים בהקדם האפשרי. "החיילים שלנו מתקדמים, עמדה אחר עמדה, צעד אחר צעד, אנחנו צועדים קדימה", אמר ביום ראשון בערב. "הדבר העיקרי הוא מהירות האספקה".

בנאומו הלילה הוא אמר כי הצבא מתקדם בחלק מהגזרות ועומד בפני מתקפות בגזרות אחרות, אך לדבריו, התוצאה הכללית היא לטובת אוקראינה. "לא איבדנו אף עמדה, רק שחררנו. והם רק איבדו עמדות", טען זלנסקי.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אוקראינה שחררה שמונה יישובים מאז תחילת מתקפת הנגד: "סילקנו את הרוסים"
20.06.23. רויטרס
אוקראינה שחררה שמונה יישובים מאז תחילת מתקפת הנגד: "סילקנו את הרוסים" 20.06.23/רויטרס

רוסיה, השואפת להתיש את הנחישות המערבית לתמוך באוקראינה, טוענת שהיא סיכלה מתקפות רבות. היא פרסמה סרטון שלטענתה מתעד נפילת ציוד מערבי בידי כוחותיה, במקרה זה טנק מתוצרת צרפת שנתפס לפי הדיווחים במחוז דונייצק שבמזרח. היא לא הזכירה את המצב בפיאטיחטקי.

אוקראינה הודתה שהיא נמצאת במתקפה בחלקים מהחזית המשתרעת לאורך כאלף ק"מ, אך היא לא מנפקת מידע רב על מבצעיה כדי לשמור על ערפל קרב. מטרתה הסופית של קייב היא להדוף את הכוחות הרוסיים מכל הטריטוריה שלה - שכ-18% ממנה נמצאים תחת כיבוש - ומומחים סבורים כי השלב העיקרי של מתקפת הנגד טרם התחיל.

לפי ההערכות, שני הצדדים ספגו אבדות כבדות מאז פרוץ מתקפת הנגד, בעוד ששניהם טוענים שהצד השני איבד יותר כוחות. "תקיפות 'הגלים' של האויב הניבו תוצאות, למרות הפסדים אדירים", אמר ולדימיר רוגוב, בכיר בממשל הכיבוש הרוסי, על הלחימה בפיאטיחטקי.

בסרטון שפרסמו הכוחות האוקראיניים מהעיירה נראים חיילים לצד מבנה מניפים את דגלי אוקראינה ואומרים כי הם שחררו את העיירה.

גורמי מודיעין בבריטניה ובאסטוניה, חברות נאט"ו, כי רוסיה פורסת מחדש חלק מכוחותיה בשטח לאזורים שבהם היא צופה מתקפות אוקראינית. לדבריהם, הכוחות הרוסיים פרסו כוחות מאזורים שמדרום לנהר דניפרו שהוצפו בהרס הסכר הענק קחובקה מוקדם יותר החודש.

KHERSON, UKRAINE - JUNE 16: A resident walks at the town of Hola Prystan after flood waters receded following the collapse of the Nova Kakhovka dam in the Kherson Oblast, Ukraine on June 16, 2023. Stringer / Anadolu AgencyNo Use USA No use UK No use Canada No use France No use Japan No use Italy No use Australia No use Spain No use Belgium No use Korea No use South Africa No use Hong Kong No use New Zealand No use Turkey. רויטרס
KHERSON, UKRAINE - JUNE 16: A resident walks at the town of Hola Prystan after flood waters receded following the collapse of the Nova Kakhovka dam in the Kherson Oblast, Ukraine on June 16, 2023. Stringer / Anadolu AgencyNo Use USA No use UK No use Canada No use France No use Japan No use Italy No use Australia No use Spain No use Belgium No use Korea No use South Africa No use Hong Kong No use New Zealand No use Turkey/רויטרס

אוקראינה הקימה בחודשים האחרונים יחידות צבאיות חדשות כהכנה למתקפה הנגדית, שלקראתה התחמשה בטנקים ובטילים מערביים מתקדמים. זאת בזמן שהחטיבות הקיימות שלה הצליחו להדוף את מתקפת החורף של רוסיה במזרח.

במקביל, סגן השר לתעשיות אסטרטגיות של אוקראינה, סרגיי בוייב, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס בסלון האווירי בפריז כי אוקראינה תאיץ את שיחותיה עם יצרני נשק במערב כדי להגביר את תפוקת הייצור של כלי נשק, כולל מל"טים, ייתכן שאפילו באוקראינה עצמה.

המלחמה, הקשה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, גבתה את חייהם של אלפי אזרחים, החריבה עיירות וערים שלמות וגרמתה לעקירתם של מיליוני אנשים מבתיהם, תוך שהיא מחריפה את האינפלציה העולמית ומשנה את סידורי הביטחון הגלובליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully