וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם ועוד 50 שנות מאסר למחבל שדרס למוות שני חיילים ב-2018

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 22:06

עלאא קבהא, שדרס למוות את סרן זיו דאוס ואת סמל נתנאל קהלי, הורשע לאחר משפט ממושך. בנוסף לעונש המאסר, הוא ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסכום של 3 מיליון שקל. בית המשפט קיבל את עמדת התביעה הצבאית ודחה את גרסת הנאשם שטען שמדובר בתאונת דרכים

אביו של עלאא קבהא בראיון לוואלה!/צילום: יואב אתיאל, עריכה: יוסי אלטר

בית המשפט הצבאי גזר היום (שני) שני מאסרי עולם ו-50 שנות מאסר על עלאא קבהא, המחבל שדרס למוות את סרן זיו דאוס ואת סמל נתנאל קהלני, ופצע קשה שני חיילים נוספים ב-16 במרץ 2018. קבהא הורשע לאחר משפט ממושך בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח), ובשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

בנוסף לעונש המאסר, המחבל ישלם פיצויים למשפחות השכולות בסך כולל של שלושה מיליון שקל. בכך, קיבל בית המשפט הצבאי את עתירת התביעה הצבאית בעניין עונשו של הנאשם.

עלאא כבהא, מחבל תושב ברטעה שביצע פיגוע דריסה בריחן שבשומרון שבו נהרגו שני חיילים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
המחבל עלאא קבהא/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
נתנאל קהלני זיו דאוס פיגוע. ללא, אתר רשמי
סרן זיו דאוס (משמאל) וסמל רפאל קהלני שנהרגו בפיגוע במרץ 2023/אתר רשמי, ללא

במסגרת הכרעת הדין נקבע, בהתאם לעמדת התביעה הצבאית, כי המחבל דרס במכוון את החיילים, במטרה לגרום למותם, ודחה את גרסתו כי מדובר בתאונת דרכים. בית המשפט קבע כי התביעה הוכיחה את עובדות כתב האישום, שלפיהן הנאשם חלף על פני החיילים והחליט לדרוס אותם למוות. הנאשם שב על עקבותיו ונסע במהירות של כ-70 קמ"ש לעברם, פגע בהם והרגם.

כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בצפון השומרון בבוקר 17 במרץ 2018. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, מרץ 2018/שלומי גבאי

הפיגוע שבמהלכו רצח קבהא את החיילים אירע זמן קצר לפני כניסת השבת. החיילים ירדו אל הפילבוקס שלהם בשעה 14:00 וצעדו ברגל. היחידה שבה שירתו תפסה את הגזרה רק יומיים קודם לכן. הם עמדו לצד הציר, בין הפילבוקס לבין הג'יפ הממוגן מסוג "דוד". מהתחקיר עולה כי רכבו של המחבל נכנס בין הג'יפ לבין קיר הפילבוקס ופגע בכל ארבעת החיילים שהיו במקום. אחד משני הפצועים הזעיק עזרה וכוח יצא אליהם מהעמדה הבאה, הנמצאת כקילומטר מהם, בצומת מבוא דותן שבתפר עם שטח C.

עו"ד מוהנד בויראת המייצג את קבהא מסר כי "הנאשם עדיין טוען שזה תאונת דרכים תמימה. יוגש ערעור בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully