וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יילד בביתו וסיכן נשים: רופא הורשע בטיפול רשלני ביולדות

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 13:03

בית המשפט הרשיע את אילן הלוי, לאחר שבאחד המקרים הרגיע משפחה של תינוקת שיילד, למרות התרעותיהם שהיא אינה חש בטוב, וכמה ימים אחר כך היא מתה. במקרה אחר הוא שלח לדרכה, וללא הטיפול הרפואי הנדרש, יולדת עם קרע ברחם. אחרי כן הוא ניסה להסתיר את מעורבותו במקרים

בווידאו: יילד בביתו וסיכן נשים: רופא הורשע בטיפול רשלני ביולדות/מערכת וואלה!

רופא הנשים, אילן הלוי, הורשע היום (שני) בעבירות של טיפול רפואי רשלני, הפסקת הריון בניגוד לחוק ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שהקים בניגוד לחוק מתחם לידות בשטח ביתו. בכתב האישום שהוגש נגדו פורטו המקרים שבגינם הורשע.

במהלך אחת הלידות נקרע רחמה של היולדת, אך הלוי לא דאג לפינויה לבית חולים במועד ובדרך שתבטיח את שלומה. הרופא שלח אותה לדרכה ברכב המשפחתי שבו נהג בעלה, ללא ליווי רפואי וללא התראה לבית החולים, שם נותחה ניתוח חירום להצלת רחמה וחייה. במקרה אחר, מספר ימים לאחר אירוע לידה אחר נפטרה תינוקת, שבני משפחתה התריעו בפני הלוי כי מצבה אינו טוב, אך הוא הרגיע אותם במקום לספק לתינוקת טיפול או לפנותה לבית חולים.

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
אישה בהריון/ShutterStock

הלוי מצידו טוען כי המדינה פוגעת בזכויות הנשים ללדת באופן בו הן בוחרות, ואחרי המקרים ניסה להסתיר את מעורבותו. "הנאשם פעל בניגוד לסטנדרט הרפואי המקובל המותווה בהנחיות, וכמי שהיה בעל הידע והניסיון, בו שמו הנשים מבטחן, קיבל את הנשים ללידה במתחם שבבעלותו, ובמעשיו ובמחדליו הביא לסיכונן", נכתב בכתב האישום.

הלוי יילד במתחם נשים שעברו ניתוחים קיסריים בעבר, ולכן משרד הבריאות ומומחים שונים קבעו כי הן מסתכנות בלידת בית. על כן, הורשע הרופא בטיפול רשלני ביולדות. בנוסף לכך, הלוי ערך הפלה לא חוקית, הפר צווים שהוצאו נגדו ונגד המתחם גם אחרי שההליך הפלילי נגדו החל. הרשעת רופא בדין פלילי אינה מעשה תדיר, אולם התעלמותו מההליכים נגדו לא הביאו אותו לחדול ממעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully