וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה בת 17 טבעה ליד חוף בנתניה ופונתה במצב אנוש לבית החולים

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 16:28

הנערה טבעה ליד חוף העונות בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים לה טיפול רפואי במקום, וביצעו בה את פעולות ההחייאה. היא פונתה לבית החולים לניאדו תוך המשך פעולות החייאה. מתחילת שנת 2023 טבעו למוות בחופי ישראל חמישה ילדים ובני נוער

גבר כבן 50 טבע באילת/"חדשות העולם"

נערה כבת 17 טבעה היום (ראשון) בחוף העונות בנתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים לה טיפול רפואי ומבצעים בה פעולות החייאה. מארגון איחוד הצלה נמסר כי מצבה אנוש. היא פונתה לבי"ח לניאדו, נערה כבת 17 במצב אנוש תוך המשך כדי פעולות החייאה. טל

פראמדיק מד"א רפי שבע וחובש רפואת חירום גולן טאירי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הנערה שוכבת על קו החוף כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו, עיסויים, הנשמות, מתן תרופות ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבה אנוש. אנחנו קוראים לציבור במיוחד עכשיו לפני יציאה לחופש הגדול לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות של המצילים".

זירת הטביעה בחוף נתניה, 18 ביוני 2023. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת הטביעה בחוף נתניה, 18 ביוני 2023/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 100 ילדים ובני נוער, מתוכם 26% בקבוצת הגיל 15-17. מתחילת שנת 2023 טבעו למוות חמישה ילדים ובני נוער.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "השבוע בני הנוער יוצאים לחופש הגדול, וכבר אנו שומעים לצערנו על נערה שטבעה בחוף הים. חשוב לדעת שהים הוא מסוכן ומתעתע גם לשחיינים מקצועיים. גם כאשר הים נראה שקט כלפי חוץ, רוחשים בו זרמים וסחף רבי עוצמה, שעלולים ליצור מערבולות. אני קוראת לכולם, אל תגידו לי זה לא יקרה - מקפידים על הנחיות הבטיחות ומכירים את הכללים למניעת טביעות. נכנסים לים אך ורק כשיש מציל בחוף ונשמעים להנחיות המציל"

בחודש שעבר נמשה צוללן בן 52 מהמים סמוך לחוף הדקל באילת כשהוא מחוסר הכרה, ככל הנראה לאחר תאונת צלילה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ולאחר מאמצי החייאה קבעו את מותו.

הצוללן ככל הנראה צלל יחד עם חברו, ולשניהם ניסיון רב בצלילה טכנית עד 100 מטר. לאחר שבן ה-52 נמצא ללא רוח חיים על ידי גולשת סאפ, חברו אותר בעומק על ידי שיטור ימי, שלהם הוא סימן כי מצבו תקין וייקח לו זמן לטפס חזרה מעל המים.

פראמדיק מד"א ניר יפת סיפר: "כשהגענו למקום ראינו על קו החוף גבר כבן 52 שוכב כשהוא מחוסר הכרה כשאנשים במקום מבצעים בו פעולות החייאה, המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות ולצערנו בסופן נאלצנו לקובע את מותו."

  • עוד באותו נושא:
  • טביעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully