וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות בן 50 שנה: שריד טיל סורי נמשה מהכנרת

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 14:30

דייגים הוציאו מהימה את שרידי המנוע הרקטי, שהיה שייך ככל הנראה לנ"מ סורי. על פי הערכות, הוא שוגר על ידי צבא סוריה בניסיון לפגוע בחיל האוויר הישראלי במלחמת יום הכיפורים או ששת הימים. חבלן משטרה שהגיע למקום קבע שהוא לא מהווה סכנה

גשם מעל חוף אמנון בכנרת/מאיר שושן רשות הכינרת

מנוע רקטי, כנראה שריד של טיל נ"מ סורי, נמשה היום (שבת) מהכנרת. חלק הטיל נמצא על ידי דייגים סמוך לשעה 12:00, והם אלה שהוציאו אותו מהמים. חבלן משטרה שנקרא למקום בדק את החפץ וקבע כי אינו מהווה סכנה ואין חשש כי הוא עלול להתפוצץ. על פי הערכות, מדובר בטיל נגד מטוסים שנורה על ידי צבא סוריה בניסיון לפגוע במטוס של חיל האוויר הישראלי במלחמת יום הכיפורים או במלחמת ששת הימים.

שריד טיל נ"מ שנמצא בכנרת. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרידי הטיל שנמשה מהכנרת. היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זו אינה הפעם הראשונה שהחבלנים נקראים למקום בשל מציאת תחמושת ופריטי מלחמה - בשנת 2018, עם ירידת מפלס הכנרת, נמצאו יותר ויותר אמצעי לחימה שמצאו את דרכם לימה. לפי הערכות במשטרה, כל התחמושת שנמצאת בימה ישנה במיוחד, אך עדיין עלולה להיות מסוכנת.

באוקטובר 2018 הוזעקו חבלני מרחב כנרת של המשטרה על ידי מתרחצים לחוף שקמים שמדרום לטבריה. נופש ששהה במקום הבחין ברימון חלוד ומתפורר והתקשר למשטרה, חבלנים פינו את הרימון הישן מהמקום ופוצצו אותו. שלומי ביטון, חבלן משטרה שטיפל ברימון, אמר כי "על פי הסימנים מדובר ברימון יד בריטי, מסוג 'מילס 36'".

הרימון שאותר הוא למעשה רימון הרסס המודרני הראשון שנכנס לשימוש בצבא הבריטי. הוא פותח תוך התאמתו לתנאי מזג האוויר במזרח התיכון וצופה בחומר מיוחד, כדי לשמור עליו בתנאי לחות. ייתכן שזה מה שסייע לרימון הישן להיות עדיין פעיל, גם אחרי עשרות השנים שחלפו מאז יוצר ובהם נח במי הכנרת.

  • עוד באותו נושא:
  • הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully