וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צעיר ממישיגן נעצר בחשד שאיים לבצע פיגוע בבית כנסת

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 12:08

שון פטריק פיטילה בן ה-19 נעצר על ידי ה-FBI בחשד לאיומים ומעורבות בתכנון פיגוע על בית כנסת מקומי במזרח לנסינג. לדברי גורמים רשמיים, בחיפוש בביתו של נמצאו תחמושת ואביזרי נשק אחרים, יחד עם דגל נאצי, מסכות גז וחומרי הדרכה צבאיים

ילד יורה בשוטרים ביוטה, ארצות הברית/Unified Police Department in Midvale, Utah

צעיר בן 19 ממישיגן שבארצות הברית נעצר אמש (שישי) על ידי ה-FBI בחשד לאיומים ומעורבות בתכנון פיגוע על בית כנסת מקומי. לדברי גורמים רשמיים, בחיפוש בביתו של שון פטריק פיטילה נמצאו תחמושת, מחסניות, רובים, אקדח, סכינים ואביזרי נשק אחרים, יחד עם דגל נאצי, מסכות גז וחומרי הדרכה צבאיים.

כמו כן, בטלפון של החשוד נמצא פתק המציין את בית הכנסת של קהילת "שערי צדק" במזרח לנסינג ובו הטקסט "אני וליימי, ציוד: מטעני צינור בעבודת יד, מולוטובים, שני סטאג-15, רובה ציד 12 גואג' ושני אקדחי גלוק 18 גיבוי ורובי AK מוסבים".

לטענת הרשויות, פיטילה עמד לכאורה בקשר ברשתות החברתיות עם אחרים ו"הפגין אידיאולוגיה ניאו-נאצית, אנטישמיות, האדרת יורים המוניים בעבר, ורצון וכוונה לחקות ירי המוני בעבר או אירועים רבי נפגעים" - כך לכאורה מפי התובע הכללי של המחוז המערבי של מישיגן, מארק טוטן.

צעיר ממישיגן נעצר בחשד שאיים לבצע פיגוע בבית כנסת. 16 ביוני 2023. FBI, אתר רשמי
הפתק בטלפון עם התכנון לפיגוע/אתר רשמי, FBI

לדברי ה-FBI, דיווח על איומים התקבל ביום שלישי. הצעיר סיפר לחוקרים שבעבר התגורר עם אמו באיסט לנסינג, ליד קמפוס אוניברסיטת מישיגן. לדברי החוקרים, הודה כי לקח חלק בשיחות אודות ביצוע אירועים רבי נפגעים או הרג המוני, אך אמר להם כי לא היה בכוונתו להשתתף בהם.

בקהילה היהודית במישיגן מזכירים כי בתאריך הנקוב, 15 למרץ 2024, ימלאו חמש שנים לפיגוע ההמוני במסגד בעיר כרייסטצ'רץ' בניו זילנד, בו נרצחו 51 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully