וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין: להשעות את יו"ר ועד עובדי חברת החשמל

7.3.2003 / 11:38

היועץ המשפטי כתב הדברים לבג"ץ בתגובה לעתירה שהוגשה נגד יורם אוברקוביץ', המואשם בקבלת שוחד; אחד הדירקטורים בחברת החשמל: יש חשש לאספקת חשמל סדירה אם יו"ר הוועד יושעה


היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כתב בחוות דעת שהגיש לבג"ץ כי "חברת החשמל צריכה להשעות את יו"ר ועד העובדים הארצי שלה, יורם אוברקוביץ', מעבודתו ולאסור עליו להיכנס בשעריה".

רובינשטיין סבור גם, כי על חברת החשמל לפנות להסתדרות ולבקש ממנה לשקול למנות ממלא מקום במקומו של אוברקוביץ'. זאת לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, המייחס לו עבירה שיש עימה קלון. היועץ הגיש את חוות הדעת בתגובה לעתירה שהגיש בעניין זה עו"ד דוד נאוי, שטען כי יש להשעות את אוברקוביץ' מעבודתו בחברה בשל כתב האישום.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי אוברקוביץ' מואשם בכך שקיבל שוחד ממפעיל של חנות שנועדה לרווחתם של עובדי החברה. זאת באמצעות נטילת מוצרים מהחנות מבלי לשלם תמורתם ובאמצעות קבלת ארגזי שתייה לביתו. בכתב האישום נטען כי בתמורה לשוחד פעל אוברקוביץ' לסייע לאותו מפעיל חנות לקבל כספים מחברת החשמל ולקבל אשראי מבנק מסחרי.

לאחר הגשת כתב האישום, פנה מנהל רשות החברות אל יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, וביקש שיתקיים דיון בהשעייתו של אוברקוביץ'. הדירקטוריון החליט כי אין מקום להשעייה. היועץ רובינשטיין מדגיש בחוות הדעת כי שיקולי הדירקטוריון לא היו ענייניים ונתקבלו תחת איומים באלימות. לראייה, מביא רובינשטיין את הפרוטוקולים של הדיון בהם אמר אחד הדירקטורים, כי יש חשש לאספקת חשמל סדירה אם אוברקוביץ' יושעה. דירקטור אחר אמר, כי ההשעייה "תשפיע על יחסי העבודה בחברה".

"אוברקוביץ' מואשם בעבירת שוחד", כותב רובינשטיין, "ואין צורך להרחיב את הדיבור על הנזק שהדבר גורם לאזרח ולאמון בשירות הציבורי". רובינשטיין מסביר כי "מטרת השעייתו של עובד איננה עונש על מעשיו הרעים. טובת הציבור היא העומדת בבסיס ההשעייה". אוברקוביץ' ידוע כאחד מראשי הוועדים החזקים במדינה, והיועץ המשפטי מדגיש, כי "אין לחבר ועד עובדים חסינות מפני נקיטה בהליכים משמעתיים, רק בגלל העובדה כי הוא חבר הוועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully