וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא כביש מהיר לגיהנום: קו האוטובוס 666 נאלץ לשנות את מספרו

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 5:02

קו 666 בעיירת החוף הל שבפולין פועל במסורתיות כבר שנים רבות, ומהווה בדיחה לא מזיקה עבור תיירים. אולם, קבוצות נוצריות התלוננו כי הקו פוגע ברגשותיהם הדתיים, וחברת האוטובוסים נאלצה לשנות את מספרו

קו 666 בעיירת החוף הל שבפולין. 417 ביוני 2023. Michal Dobrasa, רויטרס
קו 666 בעיירת הנופש בפולין/רויטרס, Michal Dobrasa

עיירת הנופש הל שבפולין הפעילה במשך שנים את קו האוטובוס 666. מדובר במשחק מילים על דמיון שם העיירה למילה האנגלית ל"גיהנום", והעובדה ש-666 הוא מספרו של השטן בנצרות. אולם לאחרונה, נאלצה חברת האוטובוסים לשנות את מספר הקו עקב תלונות מגורמים נוצריים.

במשך שנים פעל קו 666 בעיירת הנופש, ורוב התיירים ראו בו כבדיחה לא מזיקה. אולם, שירות האוטובוסים בעיר נתקל בביקורת מאנשים שחשו שאוטובוס זה פוגע ברגשותיהם הדתיים. "קיבלנו מכתבים, אומנם לא בכמויות גדולות, אבל במחזוריות במשך שנים רבות, עם בקשה לשנות את מספר הקו", אמר מרסין סוואצ'יק מחברת האוטובוסים המקומית PKS Gdynia.

קו 666 בעיירת החוף הל שבפולין. 417 ביוני 2023. Renata Dabrowska, רויטרס
עיירת החוף הפולנית הל/רויטרס, Renata Dabrowska

החברה החליטה כעת לשנות את המספר ל-669, סיפר סוואצ'יק, והוסיף כי במשך יותר מעשור קיבלו תלונות מיחידים ומקבוצות נוצריות. בשנת 2018, פרסמה הקבוצה הקתולית "פרונדה" מאמר ובו כינתה את השימוש במספר האוטובוס "טיפשות שטנית". "גיהנום הוא מוות וסבל נצחיים", כתבה הקבוצה במאמר, "אתה יכול לצחוק על המציאות הזו רק אם אתה פשוט לא מבין מהי."

שירות הקיץ החדש של קו 669 יתחיל לפעול ב-24 ביוני, אך סוואצ'יק לא שלל החזרה ל-666 אם הנוסעים ידרשו זאת. "אם ההיענות תהיה גדולה וחזקה מספיק כדי לשחזר את קו 666, נראה לי שנקשיב לנוסעים שלנו ונשנה בחזרה את המספר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully