וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

180 אלף איש פונו מבתיהם: כוננות ציקלון בהודו ובפקיסטן

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 18:12

הסופה, המכונה "אסון" בשפה המקומית, עשויה להביא עמה גלים של שניים עד שלושה מטרים ולהציף את אזורי החוף. בשתי המדינות העבירו עשרות אלפי תושבים אל מקומות מחסה

אדם רוכב על אופנוע ברחוב מוצף בעיר מנדווי לפני הגעת סופת הציקלון ביפרג'וי במדינת גוג'אראט, הודו, 15 ביוני 2023. רויטרס
בתי הספר והחופים נסגרו. רחוב מוצף בעיר מנדווי, הודו, היום/רויטרס

הרשויות בהודו ובפקיסטן פינו יותר מ-180 אלף תושבים מאזורי החוף שנמצאים בנתיב של סופת ציקלון שצפויה להכות הערב (חמישי) בשתי המדינות. הסופה ביפרג'וי, שפירושה "אסון" בשפה הבנגלית, נמצאת במרחק של 140 ק"מ מנמל ג'קאו במדינת גוג'ראט שבמערב הודו ו-230 ק"מ מנמל קראצ'י שבדרום פקיסטן.

הסופה, שעוצמתה היא אחת מתוך חמש, נחלשה לקראת פגיעתה בחוף ומהירות הרוחות המירבית שלה שלה צפויה להיות 140 קמ"ש, בהשוואה לתחזית ל-150 קמ"ש שניתנה אתמול. מקומות מחסה מאולתרים הוקמו באולמות בתי ספר ובבנייני ממשלה אחרים כדי להגן על העקורים.

השירות המטאורולוגי של הודו אמר כי הסופה עשויה לגרום לגלים בגובה של שניים עד שלושה מטרים בים הערבי, ואלו עלולים להציף אזורים נמוכים לאורך חופי שתי המדינות.

בגוג'ראט, הממשלה המקומית אמרה כי קרוב ל-95 אלף תושבים בני אדם פונו משמונה מחוזות חוף והועברו למקלטים. בעיר החוף מנדווי, הרוחות העזות עקרו עצים וגרמו להצפות קלות, וגם באזורים אחרים במדינה דווח על עצים שקרסו ועל גשמים.

אנשים צופים בגלים לקראת הגעת ציקלון ביפרג'וי במדינת גוג'ראט, הודו, 15 ביוני 2023. רויטרס
אנשים צופים בגלים בחוף במדינת גוג'ראט לקראת הסופה, היום/רויטרס

בנוסף לכך, השירות המטאורולוגי הזהיר כי הסופה עלולה לשטח מבנים ארעיים לאורך החוף, כשקיים חשש לנזק כבד שייגרם ליבולים, למטעים ולכבישים. כמו כן, השירות הזהיר מפני שיבושים ברשת הרכבות, כשהרשויות אף סגרו את בתי הספר ואת החופים באזור ואסרו על דיג באזור עד מחר. מתקני נפט ונמלים מרכזיים לאורך החוף השעו את פעילותם.

בפקיסטן, הרשויות אמרו כי כ-62 אלף איש אדם פונו מאזורים הנמצאים בסיכון גבוה. קראצ'י, שבה חיים כ-20 מיליון איש, לא עומדת בפני איום מידי, אך השרה לשינויי האקלים של פקיסטן אמרה כי ננקטו אמצעי חירום כדי להגן מפני הרוחות והגשם הצפויים. בשל הסופה, ספינות וכלי שיט הורחקו מאזורי החוף ובתי החולים נכנסו לכוננות גבוהה.

"אין סיבה לפאניקה, הסופות האלו תמיד בלתי-צפויות, אבל תהיו בטוחים שכל ההכנות נעשו", אמרה השרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully