וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית טרנסית חשפה את החזה במסיבת הגאווה של הבית הלבן - לאחר שפגשה את הנשיא ביידן

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 23:48

"פשוט חייתי בשמחה", הסבירה הדוגמנית האקטביסטית את הרגע בו חשפה את שדייה על מדשאת הבית הלבן והוסיפה שלו הייתה עושה את זה לפני שיצאה כטרנסית - לאיש לא היה אכפת מהחזה שלה. מהבית הלבן נמסר: היא לא תוזמן יותר

הדוגמנית הטרנסית רוז מונטויה/therosemontoya

דוגמנית ואקטיביסטית טרנסג'נדרית השיבה לביקורות שספגה על כך שחשפה את פלג גופה העליון בעירום על מדשאות הבית הלבן וחפנתה את שדיה - רגעים לאחר שלחצת יד לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן - ואמרה שלהיות חשופת חזה זה חוקי והיא "חיה את האמת שלי".

רוז מונטויה, בת 27, הייתה בין רשימה ארוכה של אורחים שהוזמנו לחגוג את שבוע הגאווה, והיא פרסמה תיעוד של האירוע ברשתות החברתיות - כשבסיומו שהיא מורידה את שמלתה וחופנת את שדיה החשופים מול מרפסת טרומן כשברקע תלוי דגל הגאווה.

"האם אנחנו חשופי חזה בבית הלבן?" נשמעת הצלמת שואלת בסרטון שפורסם באינסטגרם של מונטויה. לצידה של הדוגמנית חשפו את החזה שני גברים טרנסים, שהציגו את הצלקות שעל החזה שלהם.

הסרטון שמתחיל עם ביידן ונגמר בעירום

לפני שחשפה את החזה, לדוגמנית ילידת איידהו הייתה הזדמנות לפגוש את הנשיא והגברת הראשונה ג'יל ביידן - כששניהם נשאו נאומים בפני מאות המוזמנים שנכחו במקום. "זהו כבוד גדול. זכויות טרנסים הם זכויות אדם", אמרה מונטויה לביידן כשהם לחצו ידיים.

מונטויה, ששיתפה אתמול את הסרטון מהאירוע עם 103,000 העוקבים שלה, כללה בו קטע מהנאום שנשא הנשיא, בו אמר כי חברי קהילת הלהטב"ק הם "מהאנשים האמיצים ומעוררי ההשראה" שהוא "הכיר אי פעם".

בעקבות סערה שעורר הסרטון בקרב גורמים שמרנים, שלדברי מונטויה מנסים להשתמש בה כדוגמה לכך שקהילת הטרנסג'נדרים "מטפחת" צעירים, היא הכינה סרטון תגובה, בו ציינה שלהיות חשופת חזה אינו מנוגד לחוק בוושינגטון. "ללכת חשופת חזה ב-DC זה חוקי, ואני תומכת לחלוטין בתנועה לשחרור הפטמה", היא אמרה. "מדוע החזה שלי נחשב כעת לא הולם או בלתי חוקי כשאני מראה אותו, אבל לפני שיצאתי כטרנס זה לא היה ככה?".

"כל מה שאתם משיגים עם הביקורת שלהם זה לאשר שאני אישה," היא הקניטה את המגיבים שתקפו אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מונטויה - שהחלה את המעבר שלה ב-2015 - אומרת שכיסתה את הפטמות שלה בכוונה כדי להיות בטוחה, שהיו לה "אפס כוונות לנסות להיות וולגרית" ושהיא "פשוט חיה בשמחה את האמת שלי ואת קיומי בגוף שלי". היא סיימה את סרטון התגןובה בהצהרה: "גאווה. שמחה. שחררו את הפטמה".

ואכן היא לא עברה על החוק - בכדי שהמעשה שלה ייחשב התערטלות בעירום במקום ציבורי, יש לחשוף את השד הנשי מתחת לחלק העליון של הפטמה ללא כיסוי מלא - על פי החוק במחוז קולומביה.

תגובת הבית הלבן: היא לא רצויה יותר אצלנו

לאחר פרסום הסרטון והרעש הציבורי שהוא יצר מהבית הלבן נמסר כי מונטויה מורחקת מכל אירוע עתידי בשל מעשיה שהיו "לא הולמים ולא מכבדים".

בהצהרה לניו יורק פוסט אמרה דוברת הבית הלבן שהדוגמנית זלזלה בכללי הנימוס הבסיסיים והיא מעתה אישות לא רצויה (פרסונה נון-גרטה) באירועים עתידיים. "התנהגות זו אינה הולמת ואינה מכבדת אף אירוע בבית הלבן. מעשיה לא משקפים את האירוע שאירחנו שנועד לחגוג את משפחות הלהטב"ק או את מאות האורחים האחרים שנכחו. האנשים שהשתתפו בסרטון לא יוזמנו לאירועים עתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully