וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אבי חימי, נחקר בחשד למעשה מגונה

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 12:15

לאחר שהתפטר מתפקידו בעקבות הטענות נגדו, אבי חימי הגיע למשרדי לה"ב 433 לחקירה. בינואר האחרון פורסם כי חימי חשף את עצמו בזמן שיחת וידאו בפני צעירה שביקשה ממנו להמליץ עליה לתפקיד שופטת

בווידאו: טענות נגד יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי/צילום: חדשות 13

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אבי חימי, נחקר היום (שלישי) ביחידת לה"ב 433 בחשד למעשים מגונים והפרת אמונים, בעקבות פרסום טענות נגדו בינואר האחרון. על פי הטענות, חימי חשף את איבר מינו במהלך שיחת וידאו עם צעירה שביקשה להתקדם ולהיות שופטת.

חימי לא הכחיש את הפרסום וטען שהמעשה היה בהסכמה. "פרסום זה אינו אלא חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית", אמר. "פעם נוספת אנחנו עדים לדרך המסוכנת שבה פוליטיקאים נואשים פועלים ללא גבולות על מנת לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. לקחתי ואני לוקח בחשבון שבמקום להתמודד עם העמדות שלי, ינסו לפגוע בי ברמה האישית וזהו מחיר שאני אשלם באהבה גדולה". יום לאחר פרסום הטענות הודיע חימי על התפטרותו מתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין.

אבי חימי  בהפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
אבי חימי/ראובן קסטרו

עורכת הדין שנפגעה מחימי סיפרה אחרי פרסום הטענות: "הוא היה אדם בעל מעמד שמרשה לעצמו לנהוג באופן שבו מצופה מגברים שלא לנהוג בנשים תחת מרותם, נשים שזקוקות להם בהיבט המקצועי. לא הייתה הסכמה. לצערנו הרב ההתנהלות החשוכה הזאת עדיין קורית גם בימינו. אני גם ראיתי שיש תהיות 'מדוע היא לא ניתקה' או מה באמת היה שם, אז כן ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זה לא היה מראה קל, זה משהו שהוא מהווה הטרדה ואי-נוחות לכל אישה, בכל גיל, בכל מעמד. זה מה שהיה".

"כשאני חושבת על זה, אני לא כל כך יודעת מה גרם לי להרגיש שנכון לתעד את האירוע", היא הוסיפה, "היה איסטינקט נכון, כי אולי היה לזה אירוע קודם מצדו. אולי הרגשתי שבאמת יש פה איזשהי תלות מצדו. אין לי דרך לדעת האם אכן הייתה המלצה או לא".

ביחס לטענות של חימי, כביכול היה בין השניים רומן, היא אמרה: "זו לא התנהגות שהייתה נהוגה כלפיי קודם. זה לא משהו נורמטיבי, לא משהו מקובל שאדם מתנהג בצורה כזו, ואולי לא ראיתי לנכון לפעול נגד אותו האקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully