וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת גניבות בקר בקיבוצים בצפון: "כל שנה אנחנו מאוימים"

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 12:51

בשלושת החודשים האחרונים נגנבו מעדר הבקר של עין השופט ומשמר העמק ראשי בקר בשווי המוערך בכ-520 אלף שקלים. מכת הגניבות לא פסחה גם על קיבוץ גלעד הסמוך, בו נגנבו ראשי בקר בשווי 34 אלף שקל. "כל שנה אנחנו מאוימים. אלו לא נתונים שונים משנים קודמות"

פרה, חוות נווה יער. אלי אשכנזי
פרות במכלאה, תמונת ארכיון/אלי אשכנזי

בשלושת החודשים האחרונים, היקף הגניבות מעדר הבקר של הקיבוצים עין השופט ומשמר העמק, הנמצאים בתחומי מועצה אזורית מגידו, הסתכם בשווי המוערך בכ-520 אלף שקלים. מכת הגניבות לא פסחה גם על קיבוץ גלעד הקרוב אליהם, בו נגנבו בשלושת החודשים האחרונים ראשי בקר בסך שווי של 34 אלף שקלים.

איציק שפרן מעין השופט, מי שניהל את הענף בקיבוץ שנים ארוכות סיפר כי זו תופעה שנמשכת כבר שנים, והיא אינה מחדשת. "כל שנה אנחנו מאוימים. אלו לא נתונים שונים מאוד משנים קודמות", אמר שפרן בשיחה עם וואלה!. "למזלנו יש לנו שותפים בעדר שלא מרימים ידיים, אנחנו מתמודדים שנים עם התופעה. לא נרים ידיים למרות שיש נזק כלכלי. לא נרפה את ידינו ולא נעמיד בספק את את קיומו", הוסיף.

פרה, חוות נווה יער. אלי אשכנזי
מכלאת בקר, תמונת ארכיון/אלי אשכנזי

"אנחנו לא נרים ידיים כמו שקרה במקומות אחרים", הדגיש שפרן והוסיף: "הגנבים הם בדרך כלל בתחילת דרכם, אחר כך הם עוברים לענפי פשע קשים יותר של אמצעי לחימה, סמים ועוד. גם העדר של גלעד סובל".

לטענת קיבוץ עין השופט, מעדר הבקר שלהם נגנבו בשלושת חודשים האחרונים 24 ממליטות, 15 עגלים, 24 מבכירות (פרה צעירה בטווח הגילים 3-2 שעברה המלטה אחת בלבד - א"א), 2 פרי הרבעה, ומקיבוץ גלעד נגנבו 4 עגלים ו-2 ממליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully