וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך חזרה מהחתונה: אוטובוס התהפך באוסטרליה, 10 אורחים נהרגו

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 8:52

25 איש נוספים נפצעו בתאונת הדרכים בניו סאות'-ווילס, הקשה ביותר במדינה זה קרוב ל-30 שנה, כשההסעה שלהם התהפכה בכיכר. הנהג נעצר ונבדק אם הוא היה נתון להשפעת אלכוהול או סמים. "אכזרי, עצוב ולא הוגן", אמר ראש הממשלה

חוקרים בזירת תאונת אוטובוס בהאנטר ואלי, ניו סאות' ווילס, אוסטרליה, 12 ביוני 2023. רויטרס
באזור היה ערפל כבד לפני התאונה. האוטובוס ההפוך, הבוקר/רויטרס

לפחות עשרה בני אדם נהרגו ו-25 נפצעו כשאוטובוס שהסיע אורחים מחתונה התהפך במדינת ניו סאות' ווילס באוסטרליה - כך אמרה הלילה (שני) המשטרה המקומית.

התאונה אירעה לקראת השעה 23:30 (לפי שעון מקומי) במחוז האנטר, המפורסם בזכות הכרמים ואתרי החתונה בו, כ-180 ק"מ מצפון-מערב לסידני. האוטובוס ככל הנראה התהפך בכיכר, והנהג נעצר. המשטרה בוחנת אם הוא היה שיכור או נתון להשפעת סמים.

"אני מבינה שהם היו בחתונה ביחד, להבנתי הם נסעו יחד, ככל הנראה למקום הלינה שלהם", אמרה נציבת המשטרה במדינה, טרייסי צ'פמן, במהלך הצהרה שמסרה לתקשורת. לדבריה, בשלב זה נראה כי רק האוטובוס היה מעורב בתאונה והמשטרה עדיין ניסתה לזהות את כל הנוסעים.

תמונות שפורסמו בתקשורת האוסטרלית הראו את האוטובוס שוכב על צדו, והמשטרה אמרה כי ייתכן שיש עוד לכודים תחתיו. לפי צ'פמן, הסיבה להתהפכות האוטובוס - ולתאונה הקטלנית ביותר באוסטרליה זה קרוב ל-30 שנה - עדיין לא ידועה. באזור היה ערפל כבד בזמן התאונה, אולם לא ברור אם היה לכך קשר.

שתי תאונות האוטובוס הקטלניות ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה אירעו אף הן במדינת ניו סאות'-וויילס, בהפרש של חודשיים בלבד ב-1989, ובהן נהרגו 35 ו-21 נוסעים בהתאמה.

ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי מסר תנחומיו למשפחות ההרוגים והפצועים. "כולנו מכירים את השמחה שביציאה לחתונה, זה מהזמנים המאושרים ביותר שיכולים להיות. שיום משמח כזה, במקום כה יפה, יסתיים עם אובדן חיים נורא ופציעות, זה דבר כל כך אכזרי, כל כך עצוב וכל כך לא הוגן", אמר בהצהרה שמסר לתקשורת.

תושבי האזור התאספו לחלוק כבוד לקורבנות ולהניח פרחים בסמוך לזירת התאונה. "כששמענו על זה הבוקר, קשה היה להאמין. זה כל כך קרוב לבית. וחתונה, שהיא אחד הימים המאושרים בחייך, הופכת לאחד הימים הטרגיים בחייך", אמרה קים גרקו, תושבת האזור, לתקשורת המקומית.

"אנחנו עצובים מאוד לשמוע על תאונת האוטובוס שאירעה במהלך הלילה וגבתה את חייהם של חלק מהאורחים שלנו", אמרו בכרם שבו התקיימה החתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully