וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בגבול הצפון: חייל בצבא לבנון כיוון רקטה לעבר לוחמי צה"ל

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 12:39

האירוע התרחש במהלך עימותים סמוך לכפר שובא שבאזור הר דב, ככל הנראה בעקבות ניסיון לפגוע בעבודות הנדסיות של צה"ל על ידי אזרחים לבנונים שנכנסו לשטח ישראל. כוח של יוניפי"ל נפרס במקום בעקבות האירוע

טקס החזרות של חיזבאללה אמש בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חייל מצבא לבנון תועד היום (שישי) מכוון רקטת RPG לעבר כוחות צה"ל. על פי רשת אל-מיאדין הלבנונית, במהלך עימותים סמוך לכפר שובא שבאזור הר דב, אחד התושבים נפגע מרימון עשן שירו לוחמי צה"ל. בתגובה, נכנסו כוחות מצבא לבנון לכוננות כשאחד החיילים תועד מכוון רקטת RPG לעבר כוחות צה"ל. בעקבות המתיחות, כוח של יוניפי"ל נפרס במקום.

לפי גורמי ביטחון, האירוע התחיל כשאזרחים לבנונים חצו את הגבול לשטח ישראל והחלו לפגוע בעבודות ההנדסיות שצה"ל ביצע אתמול באזור, בין היתר על ידי גרירת גדר התיל שהוצבה במקום. כוחות צה"ל שהוקפצו למקום האירוע השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

חייל בצבא לבנון מכוון רקטת RPG לעבר כוחות צה"ל. 9 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חייל בצבא לבנון מכוון רקטת RPG לעבר כוחות צה"ל. 9 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תקריות בין כוחות צה"ל לאנשי חיזבאללה באזור הגבול אינן דבר נדיר. אולם, מתיחות כזו מול צבא לבנון היא תקרית חריגה. ביום רביעי הגיע אזרח לבנוני לא חמוש למרחב פעילות צה"ל בהר דב, נכנס לשטח ישראל, עמד לפני דחפור צה"ל שעבד במקום והפריע לעבודתו.

מפקד הדחפור החליט שהוא ממשיך במשימתו - אך האזרח הלבנוני השליך לעברו אבנים וניסה לחבל בכלי העבודה. לאחר שהשהה לזמן קצר את הנסיעה וחיכה לחיילי כוח יוניפי"ל, הנהג המשיך בעבודתו והאזרח הלבנוני, שסירב להתרחק, כוסה בחול.

גורמים בפיקוד הצפון שיבחו את הנהג על פעולותיו ומסרו כי פעל בתושיה ונחישות לממש את הפעילות ההנדסית אליה יצא. מטרת הפעילות ההנדסית באזור היא בניית תעלות סמוך לקו הגבול, בשטח ישראל, כמכשול שיעכב ואף ימנע מעבר של כלי רכב וכוחות רגליים משטח לבנון לשטח ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully